تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که موقعیت فروش ایجاد نماید و قیمت آن سطح حمایت ۴۵٫۶۳ دلار/بشکه را لمس کند و اگر این سطح شکسته شود منجر به کاهش قیمت به سوی سطح ۴۳٫۷۷ می شود.

این حرکت کاهشی امروز در راستای حفظ سود از حرکت افزایشی قدرتمند دیروز (Profit Taking) قابل توجیه است و در واقع باید گفت اقدام معامله گران نفت برای بستن پوزیشن های خرید دیروز به منظور حفظ سود برای امروز موجب کاهش قیمت شده است.

به باور ما حرکت افزایشی قوی اخیر قیمت نفت از سطح ۳۷٫۷۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) بدلیل آنکه نتوانست به بالای سطح مقاومت ۴۹٫۷۸ برسد، ممکن است به پایان راه خود رسیده باشد.

این سطح مقاومت همانطور که در چارت پایین مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج کاهشی ۵۳٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۱۵ جولای) به ۳۷٫۷۵ قرار گرفته است و این سطح مقاومت توسط مقاومت دیگری در سطح ۴۹٫۷۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج کاهشی ۶۱٫۸۲ – بالاترین سطح روز ۱۰ ژوئن به ۳۷٫۷۵) این منطقه نزدیکی به سطوح ۴۹٫۷۸ و ۴۹٫۷۹ را تبدیل به مقاومت جدی برای نفت نموده است.

در چارت پایین کاملا مشهود است که قیمت نفت آمریکا به زیر سطح حمایت ۴۷٫۴۸ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) کاهش یافته و حمایت بعدی بر روی سطح ۴۵٫۶۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) وجود دارد که امروز انتظار داریم این سطح لمس شود و اگر شکسته شود زمینه را برای کاهش قیمت به سوی سطح ۴۳٫۷۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) فراهم می آورد.

بنابراین از آنجایی که خریداران نفت برای ادامه صعود به بالای سطوح مقاومت ۴۹٫۷۸ و ۴۹٫۷۹ با دشواریهایی زیادی مواجه هستند برای امروز پیش بینی می کنیم که فروشندگان در تقلا برای بازگرداندن قیمت به نرخهای ۴۵٫۶۳ و پس از آن سطح ۴۳٫۷۷ دلار/بشکه باشند و برای امروز می بایست این احتمال را نیز در نظر داشته باشیم که قیمت نفت خام سبک آمریکا ممکن است به سوی نرخهای پایین حرکت کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۵۰٫۹۴ دلار/بشکه کاهش یابد که این حرکت را عدم شکست و ناتوانی قیمت در عبور از سطح مقاومت ۵۳ تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج کاهشی ۵۹٫۶۶ (بالاترین سطح روز ۱۰ جولای) به ۴۲٫۲۳ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) تشکیل شده است.

این سطح مقاومت باعث برگشت و اصلاح قیمت نفت برنت به سوی سطح ۵۰٫۹۴ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) خواهد شد. به باور ما حرکت افزایشی شارپی قیمت که از سطح ۴۲٫۲۳ شروع شده است در نزدیکی همان سطح مقاومت ۵۳ به اتمام رسیده است.

این سطح مقاومت در نزدیکی مقاومت دیگر در سطح ۵۲٫۷۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج کاهشی سطح ۶۶٫۳۶ – بالاترین سطح روز ۱۰ ژوئن) قرار دارد. از نقطه مقاومت ۵۳٫۰۰ به بعد استراتژی ورود به پوزیشن فروش برای برگشت قیمت به سطح ۵۰٫۹۴ است.

در حرکت افزایشی تنها به شرط شکسته شدن سطح ۵۴٫۳۰ موجب افزایش قیمت به سوی سطح ۵۵٫۵۵ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می شود که این حرکت بستگی به شکست و تثبیت کامل قیمت در بالای سطوح مقاومت ۵۲٫۷۰ و ۵۳٫۰۰ دارد. از این رو برای امروز تمرکز ما به ادامه حرکت کاهشی است که در صورت تثبیت کامل قیمت پایین سطح ۵۳٫۰۰ هدف ۵۰٫۹۴ نمایان خواهد شد.

بنابراین تنها در صورت شکسته شکسته شدن سطح مقاومت ۵۴٫۳۰ می بایست در سناریوی فوق تجدید نظر کرد زیرا شکسته شدن آن می تواند به افزایش قیمت نفت برنت دریای شمال به سطح ۵۵٫۵۵ دلار/بشکه بیانجامد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت