تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح مقاومت ۵۱۶۹ دلار/تن را مجدد لمس کند و اگر این سطح با قدرت شکسته شود زمینه را برای افزایش قیمت تا محدوده ۵۲۴۳ و ۵۲۹۴ ایجاد خواهد کرد که می تواند حرکت افزایشی مس را تسریع بخشد.

در چارت پایین به وضوح مشخص است الگوی سر و شانه وارونه که بین روز ۱۸ اوت تا ۲۷ اوت تشکیل شده تایید گردیده است و این موضوع به افزایش قیمت مس به سطح ۵۲۹۴ اشاره دارد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از موج کاهشی ۵۳۶۳٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۱۱ اوت) به ۴۸۵۵ (بالاترین سطح روز ۲۴ اوت) قرار گرفته است.

سطح مقاومتی که بر روی ۵۱۶۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) وجود دارد باعث برگشت و اصلاح جزئی قیمت شده است که ممکن است این حرکت اصلاحی در حوالی سطح حمایت ۵۱۰۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) متوقف شود.

با این حال اگر به هر دلیلی سطح حمایت ۵۱۰۹ شکسته شود الگوی سر و شانه وارونه را نقض خواهد کرد و هدف نزولی ۵۰۴۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) را مشخص می سازد.

عاملی که موجب تحریک بیشتر خریداران گردیده است اینکه قیمت به بالای خط گردن افزایش یافته است و خریداران زیادی آماده ورود به پوزیشن های خرید شده اند و این نشان دهنده آن است که خریداران در حال حرکت برای استمرار حرکت صعودی مس به سوی منطقه ۵۲۴۳ و ۵۲۹۴ دلار/تن هستند که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سوی سطح حمایت ۱۵۷۴ دلار/تن اصلاح کند و این موضوع را عدم شکست سطح مقاومت ۱۶۱۷ و برخورد قیمت به سقف کانال نزولی تایید کرده است و باید توجه داشت که خط مقاومت ۱۶۱۷ همزمان با سقف کانال نزولی است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۲۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۱۹۷۷ (بالاترین سطح روز ۶ مه) به ۱۵۰۶ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) تشکیل شده است و این سطح مقاومت باعث برگشت و اصلاح قیمت به سوی سطح ۱۵۷۴ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) شده است.

در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۵۷۴ شکسه شود تاییدی در جهت تکمیل شدن موج اصلاحی از سطح ۱۵۰۶ است. این در حالی است که در حرکت افزایشی شکسته شدن سطح مقاومت ۱۶۱۷ موجب تقویت قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح ۱۶۸۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود.

بنابراین اگر قیمت به همین صورت در محدوده پایین سطح مقاومت ۱۶۱۷ تثبیت شود، می توان از حرکت اصلاحی به سوی سطح ۱۵۷۴ اطمینان حاصل کرد که این هدف را در چارت پایین مشاهده می فرمائید و همچنان بر این باوریم که نرخ ۱۶۱۷ مقاومت مستحکمی است که به دلیل قرار گرفتن در کانال نزولی اهمیت قابل توجهی دارد و برای امروز احتمال اصلاح قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح ۱۵۷۴ دلار/تن وجود دارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم