تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

قیمت زوج ارز یورو – دلار آمریکا در دومین روز هفته نوسان بین سطوح ۱۲۰۰ و ۱٫۱۳۳۵ را تجربه کرده و علیرغم افزایش قیمت که به خاطر ریزش بازار سهام و تقاضا برای ارزهای کم ریسک صورت گرفته هنوز موفق به تثبیت کامل بالای سطوح مقاومت ۱٫۱۲۹۷ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه گذشته) و ۱٫۱۳۳۵ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته گذشته) نشده است.

با توجه به بافت چند روز اخیر کندلهای قیمت در حال حاضر پتانسیل بالایی در قیمت یورو دیده نمی شود و قیمت به احتمال زیاد هنوز میل به ماندن در شرایط همین چند روز اخیر را دارد و بدین ترتیب قیمت همچنان در کوتاه مدت متمایل است تا در بازه ۱٫۱۱۵۰ تا ۱٫۱۳۵۰ به نوسان بپردازد.

در محدوده اخیر قیمت یعنی در فاصله ۱٫۱۲۰۰ ، ۱٫۱۱۸۰ و ۱٫۱۱۷۰ اندیکاتورهای تکنیکال قرار داشتن قیمت در محدوده حمایت را هشدار میدهند و سطوح حمایت بعدی بر روی ۱٫۱۱۶۵ و ۱٫۱۱۵۰ قرار دارند که ترجیح می دهیم از پوزیشن های فروش در نزدیکی این محدوده حمایت خارج شویم.

در سطوح فعلی بیشتر ترجیح می دهیم وارد پوزیشن فروش یورو در مقابل دلار آمریکا در نزدیکی سطوح مقاومت ۱٫۱۳۳۵ ، ۱٫۱۳۴۰ و ۱٫۱۳۵۰ شویم زیرا سطح رزیستنس و مقاومت ۱٫۱۳۳۵ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته) همچنان مستحکم باقی مانده است.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن از آنجاییکه معامله گران در جدال برای تغییر تمایلات بازار به نفع خود هستند، انتظار می رود امروز قیمت با نوسانات قابل توجهی همراه شود هرچند که به باور ما، به خاطر جریان ریسک گریزی احتمال تشکیل فشارهای نزولی و سقوط قیمت تا سطوح ۱۳۴٫۵۰ ، ۱۳۴٫۰۰ و پس از آن سطح ۱۳۳٫۵۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۱۲۶٫۰۸ به ۱۴۱٫۰۶) وجود دارد و برای امروز انتظار می رود فرصتهایی برای فروش در نزدیکی سطوح مقاومت ۱۳۶٫۲۵ ، ۱۳۶٫۴۰ ، ۱۳۶٫۵۰ ، ۱۳۶٫۶۵ و ۱۳۶٫۷۰ شکل گیرد.

در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن با توجه به موقعیت فعلی قیمت در نمودار تحلیل تکنیکال فعلا می توان در محدوده مقاومتهای ۱۲۱٫۴۰ ، ۱۲۱٫۵۰ ، ۱۲۱٫۸۵ ، ۱۲۱٫۹۰ و ۱۲۲٫۰۰ اقدام به فروش نمود و از نزدیکی این سطوح احتمال ریزش بیشتر قیمت وجود دارد و همانطور که در چارت پایین مشخص است قیمت در تلاش برای تثبیت پایین سطح ۱۲۰٫۴۳ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از ۱۱۶٫۱۵ به ۱۲۱٫۷۶) است.

بدین ترتیب قیمت این زوج ارز بیشتر متمایل به حرکت کاهشی به سوی سطوح ۱۲۰٫۳۰ ، ۱۲۰٫۱۰ و ۱۲۰٫۰۰ می باشد و اگر کندل روزانه پایین سطح ۱۱۹٫۶۱ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) بسته شود می بایست منتظر فرود قیمت به ترتیب به سطوح ۱۱۸٫۹۵ و ۱۱۸٫۳۰ و ۱۱۷٫۹۶ بود.

با توجه به برآیند سیگنالهای تکنیکال در نمودار قیمت این زوج ارز هنوز زود است که وارد پوزیشن خرید شد و تنها شکست سطح مقاومت ۱۲۱٫۷۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱۲۵٫۲۸ به ۱۱۶٫۱۵) خریداران را وارد بازار خواهد کرد. از این رو با توجه به جریان ریسک گریزی و بسته شدن قیمت در زیر سطح ۱۲۰٫۷۲ (خط کیجون) تمرکز ما به ادامه حرکت کاهشی است که در صورت بسته شدن قیمت پایین سطح ۱۱۹٫۶۱ هدفهای ۱۱۸٫۹۵ ، ۱۱۸٫۳۰ و ۱۱۷٫۹۶ نمایان خواهد شد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

با توجه به آنکه امروز به غیر از شاخص موسسه مدیریت عرضه کارخانه ای آمریکا (ISM) اخبار چندانی در تقویم اقتصادی به چشم نمی خورد، انتظار می رود، عمده توجه بازار به واکنشهای بازارهای سهام باشد و با توجه به پیش بینی صندوق بین المللی پول از کاهش رشد اقتصاد جهانی انتظار می رود ارزش ارزهای پربازده نظیر دلار استرالیا (AUD) بیشتر از سایر ارزها به حرکت کاهشی خود ادامه دهد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جفت دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن