تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۱۱۲۵ کاهش یابد که این موضوع را تکمیل شدن حرکت اصلاحی از سطح ۱۱۱۷٫۳۵ (پایین ترین سطح روز ۲۶ اوت) در سطح ۱۱۴۹ تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این حرکت اصلاحی در قالب سه موج به ترتیب موجهای c ، b ، a تشکیل شده اند که با بررسی سطوح فیبوناچی متوجه می شویم که طول موج c به اندازه طول موج a بوده است.

در نمودار پایین حرکت کاهشی قیمت از سطح ۱۱۶۸٫۴۰ (بالاترین سطح روز ۲۱ اوت) به سطح ۱۱۷٫۳۵ نشان دهنده تکمیل شدن حرکت اصلاحی در سطح مقاومت ۱۱۴۸ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) است که این سطح در نزدیکی سطح مقاومت ۱۱۴۹ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) قرار دارد.

اولین سطح حمایت قیمت بر روی نرخ ۱۱۳۶ دیده می شود که امروز انتظار داریم براحتی شکسته شود و زمینه را برای کاهش قیمت به سوی سطوح ۱۱۲۵ و ۱۱۲۴ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) فراهم آورد. لازم به ذکر است که امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح مقاومت ۱۱۴۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) است.

امروز شاخص اشتغال بخش خصوصی ADP آمریکا ساعت ۱۶:۴۵ به وقت تهران اعلام خواهد شد که می تواند چشم اندازی از گزارش اشتغال ماهانه (NFP) آمریکا در روز جمعه باشد. این شاخص بهترین نماگر بازار کار آمریکا محسوب می شود و به سبب اهمیت فوق العاده این بخش ، این خبر نیز اهمیت بالایی دارد.

در حرکت نزولی برای امروز شکسته شدن سطوح ۱۱۳۶ و ۱۱۳۴ بیانگر آن است که تب و تاب معامله برای خرید در نزدیکی همان سطح مقاومت ۱۱۴۹ به پایان رسیده و شکسته شدن سطوح ۱۱۳۶ و ۱۱۳۴ منجر به استمرار حرکت کاهشی به سطوح ۱۱۲۵ و ۱۱۲۴ خواهد شد.

از آنجاییکه شاخصهای پیشرو اقتصادی احتمال افزایش تعداد اشتغال ماهانه (NFP) در روز جمعه را نشان می دهند، توجه به آمارهای امروز ADP می تواند وضعیت را تاحدی مشخص کند. با نزدیک شدن به گزارش اشتغال ماهیانه آمریکا آهسته آهسته تمامی توجهات بازار به آن معطوف می شود و از ابتدای هفته اونس طلا در نوار نسبتا باریکی حرکت کرده است که این خود نشاندهنده انتظار بازار برای این خبر در روز جمعه است.

بطور کلی برای امروز چنانچه آمار اشتغال بخش خصوصی بالاتر از حد پیش بینی ها (۲۰۴۰۰۰) باشد ، معامله گران اقدام به فروش در محدوده های سطوح پایین ۱۱۳۶ و ۱۱۳۴ با هدف ۱۱۲۵ و ۱۱۲۴ خواهند کرد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا