تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت آن برای مدتی بالای سطح حمایت ۴۳٫۷۷ دلار/بشکه در نوسان باشد یا مقداری به سوی سطوح ۴۵٫۶۳ یا ۴۷٫۴۵ اصلاح کند و دوباره پس از آن تلاش کند تا سطح حمایت ۴۳٫۷۷ را بشکند که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۵۳٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۱۵ جولای) به ۳۷٫۷۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) تشکیل شده است. در چارت پایین این سطح حمایت توسط سطح دیگری در نرخ ۴۳٫۴۳ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) مورد حمایت قرار گرفته است.

این سطح حمایت باعث تشکیل یک حرکت اصلاحی شده است که انتظار داریم این حرکت اصلاحی در حوالی سطح مقاومت ۴۵٫۶۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) یا ۴۷٫۴۵ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) متوقف شود.

بطور کلی انتظار داریم در نهایت حرکت کاهشی شروع شود اما برای تایید آن می بایست قیمت در پایین سطح ۴۳٫۴۳ تثبیت شود تا بتوان وارد پوزیشن فروش با هدف ۴۱٫۴۷ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) شد. برای امروز ضعیف یا قوی بودن آمار موجودی ذخایر نفتی آمریکا می تواند این مسئله را روشن کند.

برای امروز پیش بینی می شود در ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران آمار ذخایر نفت آمریکا به میزان ۷۰۰- هزار بشکه کاهش یابد و این در حالی است که دیروز آمار انجمن مواد نفتی آمریکا به میزان ۷٫۶۰۰+ میلیون بشکه رشد یافت.

اگر امروز آمار موجودی ذخایر نفت آمریکا بالاتر از حد پیش بینی ها اعلام شود، باعث کاهش قیمت نفت می شود و انتظار می رود بار دیگر فروشندگان وارد بازار شوند و عبور قیمت از سطح ۴۳٫۴۳ هدف ۴۱٫۴۷ دلار/بشکه را نمایان خواهد ساخت که در چارت پایین مشاهده می کنید و همواره این آمار یکی از محرکین اصلی بازار نفت بوده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن مدتی بالای سطح حمایت ۴۸٫۷۰ دلار/بشکه قرار گیرد یا اینکه مقداری به سطح ۵۰٫۹۴ برگردد که این حرکت را بررسی سطوح فیبوناچی نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج کاهشی ۶۹٫۶۳ (بالاترین سطح روز ۶ مه) به ۴۲٫۲۳ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) تشکیل شده است.

این سطح توسط نرخ ۴۸٫۸۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۵۹٫۶۶ به ۴۲٫۲۳) این منطقه را تبدیل به حمایت نفت برنت کرده است و به باور ما قیمت نفت برنت برای مدتی در حوالی این سطوح نوسان خواهد کرد یا مقداری به برگشت قیمت به سطح ۵۰٫۹۴ کمک کند که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی قرار گرفته است.

قویا پیش بینی می شود که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۴۸٫۷۰ با قدرت شکسته شود منجر به باز شدن پوزیشن فروش و کاهش بیشتر قیمت به سوی سطح ۴۶٫۳۴ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) شود که در چارت پایین مشخص است.

امروز برای قیمت نفت برنت نکته بسیار مهم و قابل توجه در بررسی اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال نمودار قیمت وجود دو سطح حمایت ۴۸٫۸۹ و ۴۸٫۷۰ در مسیر نزول قیمت است که می توانند به عنوان ساپورت هایی محکم جلوی ریزش بیشتر را گرفته و به عنوان پیوت باعث بازگشت قیمت شوند.

بنابراین برای امروز اگر به هر دلیلی یا در واکنش به خبر آمار موجودی ذخایر نفتی آمریکا سطح حمایت ۴۸٫۷۰ با قدرت شکسته شود ، فرصتهایی را برای ورود به پوزیشن فروش نفت برنت دریای شمال با هدف ۴۶٫۳۴ دلار/بشکه فراهم می آورد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت