تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۴۹۷۵ دلار/تن کاهش یابد که این موضوع را تکمیل شدن حرکت اصلاحی قیمت از سطح ۴۸۵۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) نشان داده است.

همانطور که در تایم فریم ۱ ساعته پایین مشهود است این تکمیل حرکت اصلاحی را عدم توانایی قیمت در تثبیت بالای خط روند نزولی رسم شده از سطح ۶۴۳۹ (بالاترین سطح روز ۱۸ مه) تایید کرده است.

کاملا به وضوح مشخص است که سطح مقاومت قیمت بر روی ۵۱۶۹ مانع از حرکت اصلاحی قیمت شده است و این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۵۳۶۳٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۱۱ اوت) به ۴۸۵۵ تشکیل شده است.

همچنین عمق حرکت نزولی شدید قیمت از سطح ۵۱۹۷٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۸ اوت) نیز به معنای کامل شدن حرکت اصلاحی در اطراف سطح مقاومت ۵۱۶۹ است.

در حرکت نزولی اولین سطح حمایت قیمت بر روی ۵۰۴۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) قرار دارد و اگر این سطح شکسته شود منجر به کاهش بیشتر قیمت به سوی سطح ۴۹۷۵ می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی دیده می شود.

در چارت پایین سطح مقاومت قیمت مس نیز بر روی ۵۱۰۹ وجود دارد و اگر به هر دلیلی شکسته شود باعث افزایش قیمت به سوی سطح ۵۱۶۹ می شود که این سناریو فعلا مورد توجه ما نیست.

بنابراین اگر بار دیگر حرکت نزولی شکل گیرد و قیمت از سطح ۵۰۴۹ عبور کند باعث ریزش قیمت جهانی مس به سوی سطح ۴۹۷۵ و پس از آن سطح ۴۸۵۵ دلار/تن می شود که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره با کاهش قیمت مواجه شود و به سوی سطح حمایت ۱۵۷۵ دلار/تن کاهش یابد و این حرکت را عدم شکست سطح مقاومت ۱۶۱۷ تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج کاهشی ۱۹۷۷ (بالاترین سطح روز ۶ مه) به ۱۵۰۶ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) قرار گرفته است.

عدم توانایی قیمت آلومینیم آلیاژی در استمرار حرکت اصلاحی و شکست سطح مقاومت ۱۶۱۷ به معنای تکمیل شدن حرکت اصلاحی قیمت از سطح ۱۵۰۶ است که در چارت پایین دیده می شود.

در چارت پایین به وضوح مشخص است قیمت آلومینیم آلیاژی در کانال نزولی در حرکت است که کف این کانال هدفی در حدود سطح ۱۵۰۶ را نشان می دهد و حتی ممکن است این سطح شکسته شود و تحت فشارهای نزولی بیشتری قرار گیرد.

در حرکت افزایشی تنها چنانچه از بالا سطح مقاومت ۱۶۱۷ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت به سوی سطح ۱۶۸۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود.

در هر حال برای امروز قیمتهای ۱۵۷۴ و ۱۶۱۷ دلار/تن برای قیمت آلومینیم آلیاژی به ترتیب حمایتها و مقاومتهای محکمی به حساب می‌آیند که در چارت پایین مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم