تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

روند حرکت ریسک پذیری در بازار ارز ادامه دارد و در این میان، معامله گران با فروش یورو و ین ژاپن به خرید ارزهای پربازده از جمله دلار آمریکا می پردازند و معاملات آتی نیز اشاره به افزایش شاخصهای سهام آمریکا در هنگام باز شدن دارد که این به معنای تقویت دلار آمریکا است. ارزش پوند نیز در مقابل دلار به کمترین نرخهای ۳ ماهه گذشته کاهش یافته است و قیمت کاملا در پایین سطح ۱٫۵۳۶۳ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) تثبیت شده است.

ارزش یورو در مقابل دلار همچنان پایین سطح ۱٫۱۳۰۰ یعنی پایین خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه گذشته تثبیت شده است و فردا انتظار می رود آقای دراقی، رئیس ECB، در نشست خبری بانک مرکزی اروپا مواضع ملایمی را نسبت به کاهش تورم در منطقه اروپا اعلام کند. در این مسیر، می توان با اصلاح قیمت یورو به نرخهای بالا اقدام به ورود در پوزیشن فروش کرد و اگر در هفته جاری سطوح ۱٫۱۱۵۰ و ۱٫۱۱۳۰ با قدرت شکسته شوند، فرصت برای ادامه حرکت نزولی یورو بیشتر خواهد بود.

در صورت ناکامی قیمت یورو برای تثبیت در بالای سطح ۱٫۱۳۰۰ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) این نقطه فرصتی برای فروشندگان خواهد بود تا بار دیگر وارد معامله شوند. در حال حاضر اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال یورو موقعیت قیمت را در ابتدای یک مسیر کاهشی نشان میدهند که احتیاج به یک یا چند مورد اصلاح از نزدیکی سطوح حمایت دارد تا بتواند کاهش پرقدرتی را آغاز کند. محل اصلی سفارشات فروش یورو در نزدیکی محدوده ۱٫۱۳۴۰ و ۱٫۱۳۵۰ چیده شده اند.

در این صورت، می توان انتظار داشت حرکت نزولی یورو شکل گرفته و در اولین هدف قیمت به ۱٫۱۲۳۰ و ۱٫۱۲۲۵ و در ادامه سطح ۱٫۱۲۰۰ سقوط کند. سطوح حمایت مهم یورو به ترتیب بر روی ۱٫۱۱۸۰ ، ۱٫۱۱۷۰ ، ۱٫۱۱۶۵ و ۱٫۱۱۵۰ قرار دارند.

اگر از دیدگاه امواج الیوت به نمودار شاخص دلار آمریکا (DXY) توجه کنیم و به بررسی روند قیمت آن بپردازیم قیمت هفته پیش در موج نزولی C در اطراف سطح حمایت ۹۲٫۷۹ کف قیمتی خود را ساخت و روند قیمت ایندکس دلار آمریکا در هفته جاری در حال تشکیل حرکت افزایشی به سوی سطح ۹۷٫۲۷ می باشد که این سطح در نمودار پایین بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی از ۹۸٫۳۳ به ۹۱٫۰۷ قرار دارد.

امروز در تقویم اقتصادی آمریکا آمار اشتغال بخش خصوصی آمریکا (ADP) و آمار سفارشات کارخانه ای و کتاب بژ بانک فدرال رزرو آمریکا اعلام می شوند و نباید فراموش کنیم احتمال اینکه امروز این اخبار از طرف بازار نادیده گرفته شوند وجود دارد.

دلیل این مساله آنست که بازار به شدت در انتظار جلسه بانک مرکزی اروپا و شاخص NFP بسر می برد و معمولا در چنین شرایطی احتمال سکوت بسیار است. فعالان بازار برای میزان مشاغل اضافه شده به بخش غیر کشاورزی (NFP) در روز جمعه انتظار عددی در حدود ۲۲۰۰۰۰ را دارند اما باید دید که با توجه به بحران اخیر چین و کاهش بازارهای سهام بین الملل آیا این مسئله رخ می دهد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا