تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۱۱۲۵ کاهش یابد که این موضوع را همانطور که روز گذشته گفتیم تکمیل شدن موج اصلاحی قیمت از ۱۱۱۷٫۳۵ (پایین ترین سطح روز ۲۶ اوت) تایید کرده است.

در نمودار پایین مشاهده می فرمائید که این موج اصلاحی در قالب سه موج به ترتیب موجهای a , b , c تشکیل شده است و بررسی سطوح فیبوناچی نشان می دهد که طول موج c تقریبا به اندازه طول موج a بوده است و این به معنای آن است که حرکت اصلاحی به پایان رسیده است یا اینکه حداقل می توان گفت اولین چرخه از موج اصلاحی (حتی اگر هم گسترش یابد) به پایان راه خود رسیده است.

بررسی سطوح فیبوناچی از کاهش ۱۱۶۸٫۴۰ (بالاترین سطح روز ۲۱ اوت) به ۱۱۱۷٫۳۵ نشان می دهد که قیمت اونس طلا به پایین سطح حمایت ۱۱۳۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) کاهش یافته است که نشاندهنده فشارهای نزولی با هدف ۱۱۲۵ است.

بر اساس قواعد تکنیکال در صورت عبور قیمت از یک حمایت تا سطح بعدی فیبوناچی حرکت خواهد کرد که سطح بعدی حمایت بر روی سطح ۱۱۲۴ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) می باشد که این سطح در نزدیکی کف موج b قرار دارد و در نمودار زیر به وضوح مشخص شده است.

در حرکت اصلاحی نیز سطوح مقاومت مهم به ترتیب بر روی ۱۱۳۶ و ۱۱۴۲ تشکیل شده اند و تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۱۱۴۲ راه را برای استمرار موج اصلاح تا نرخ ۱۱۴۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) هموار خواهد ساخت.

اما طبق آنچه که در بالا گفتیم درصورتیکه حرکت اصلاحی به بالای سطوح مقاومت ۱۱۳۶ و ۱۱۴۲ ناکام بماند، حرکت نزولی به سوی سطح ۱۱۲۸ و پس از آن تا هدف ۱۱۲۵ پیش خواهد رفت.

در تقویم اقتصادی امروز آمریکا، آمار مدعیان بیمه بیکاری هفتگی ، کسری تراز تجاری و نیز شاخص موسسه مدیریت عرضه محصولات بخش خدمات (ISM) ایالات متحده آمریکا اعلام خواهد شد و بازار چندان تمایلی به حرکت نداشته است و معامله گران ترجیح دادند تا هنگام مشخص شدن اخبار امروز و مخصوصا خبر فردا منتظر بمانند.

فردا در ایالات متحده گزارش اشتغال آمریکا (NFP) منتشر می شود که توجه بازار را به خود جلب خواهد نمود و از آنجاییکه این آمار می تواند چشم اندازی از تصمیم جلسه بانک مرکزی آمریکا که در روز ۱۷ سپتامبر برگزار خواهد شد- را نمایان کند، از اهمیت قابل توجهی برای معامله گران برخوردار است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا