تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن مجدد به سوی پایین ترین سطح روز ۲ سپتامبر یعنی سطح ۴۳٫۲۱ دلار/بشکه کاهش یابد و این موضوع را تکمیل شدن حرکت اصلاحی قیمت از این سطح تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این حرکت اصلاحی در برخورد به سطح حمایت ۴۳٫۷۷ رخ داده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۵۳٫۵۰ – بالاترین سطح روز ۱۵ جولای به ۳۷٫۷۵ – پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت قرار گرفته است.

حرکت کاهشی قیمت نفت از سطح ۴۹٫۳۳ (بالاترین سطح روز ۳۱ اوت) نیز در قالب پنج موج کوچک شکل گرفته است که این ساختار از امواج الیوت قویا پیش بینی می کند که سطح ۴۳٫۲۱ دوباره لمس خواهد شد.

این تکمیل شدن حرکت اصلاحی را عدم توانایی قیمت در شکست سطح مقاومت ۴۶٫۹۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۶۱٫۸۲ – بالاترین سطح روز ۱۰ ژوئن به ۳۷٫۷۵) نیز نشان داده است.

برای امروز عبور قیمت از سطح ۴۵٫۶۳ می تواند به شروع یک حرکت نزولی قدرتمند نفت و حرکت به سوی سطوح ۴۳٫۷۷ و ۴۳٫۲۱ بیانجامد در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۴۶٫۹۴ موجب افزایش کوتاه قیمت به سطح ۴۷٫۴۸ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می شود.

با توجه به افزایش آمار موجودی ذخایر نفت آمریکا و عدم توانایی برای صعود به بالای سطح مقاومت ۴۶٫۹۴ چنانچه امروز سطح حمایت ۴۵٫۶۳ شکسته شود، نشانه ای از استمرار روند نزولی بوده و زمینه را برای موقعیت فروش و کاهش تا سطوح ۴۳٫۷۷ و ۴۳٫۲۱ دلار/بشکه هموار خواهد کرد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن مجدد پایین ترین سطح روز ۲ سپتامبر یعنی سطح ۴۷٫۷۴ دلار/بشکه را لمس کند که این موضوع را تکمیل شدن حرکت اصلاحی قیمت از این سطح تایید کرده است.

این حرکت اصلاحی به خاطر برخورد قیمت به محدوده حمایت ۴۸٫۷۰ و ۴۸٫۸۹ رخ داده است که این سطوح به ترتیب بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج کاهشی ۶۹٫۶۳ (بالاترین سطح روز ۶ مه) به ۴۲٫۲۳ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) و دیگری بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج کاهشی کوتاه ۵۹٫۶۶ (بالاترین سطح روز ۱۰ جولای) به ۴۲٫۲۳ تشکیل شده اند که در چارت پایین به وضوح مشخص شده است.

سطح مقاومت قیمت نفت برنت بر روی ۵۰٫۹۴ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) قرار دارد که برای امروز مقاومت مستحکم محسوب می شود و تنها به شرط آنکه از بالا این سطح شکسته شود باعث رسیدن قیمت به سطح ۵۲٫۷۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود که به باور ما نفت برنت برای شکست سطح مقاومت ۵۰٫۹۴ با دشواری های همراه است.

بنابراین برای امروز تثبیت قیمت در پایین سطح ۵۰٫۹۴ به معنای استمرار روند کاهشی به ترتیب به سوی سطوح ۴۸٫۸۹ ، ۴۸٫۷۰ و پس از آن هدف ۴۷٫۷۴ می باشد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

در حال حاضر بازار به حرکت تکنیکی خود ادامه می دهد و همچنان با پتانسیل بالا، در انتظار کاهش قیمت به سوی سطح ۴۷٫۷۴ دلار/بشکه است و ما در نمودار زیر، ادامه حرکت کاهشی قیمت نفت برنت دریای شمال را پیش بینی می کنیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت