تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش می کنیم قیمت آن در منطقه خنثی بین سطوح ۵۰۴۹ و ۵۱۶۹ دلار/تن در نوسان باشد تا با شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت مشخص گردد.

در چارت پایین به وضوح مشخص است خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۵۳۶۳٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۱۱ اوت) به ۴۸۵۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) قرار دارند.

اگر از بالا سطح مقاومت ۵۱۶۹ شکسته شود باعث تقویت قیمت به سطح ۵۳۶۳٫۵۰ می شود که به معنای وارونه شدن روند نزولی از سطح ۶۴۳۹ (بالاترین سطح روز ۱۸ مه) می شود و در حرکت نزولی نیز شکسته شدن سطح ۵۰۴۹ به معنای کاهش قیمت به سطح ۴۹۷۵ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می شود.

در هر صورت برای امروز به نظر می رسد، روند خنثی بین نرخهای ۵۰۴۹ و ۵۱۶۹ دلار/تن تا اعلام آمارهای مهم امروز و فردا پایدار بماند و تا زمانیکه قیمت از این محدوده خارج نشود، روند حرکت بصورت خنثی با نوساناتی بالا و پایین ادامه خواهد داشت.

بنابراین برای امروز معامله گران مس را نیز به حال انتظار باقی خواهد گذاشت و می بایست از انجام معامله تا زمانیکه جهت خاصی را برای حرکت مشخص کند، خودداری کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۱۵۷۵ دلار/تن را لمس کند که این حرکت را قرار گرفتن قیمت در پایین سطح مقاومت ۱۶۱۷ تایید کرده است و همانطور که در چارت پایین مشخص است قیمت هنوز در کانال نزولی در نوسان است و نتوانسته از سطح مقاومت ۱۶۱۷ عبور کند.

براساس آنچه که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۱۹۷۷ (بالاترین سطح روز ۶ مه) به ۱۵۰۶ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) تشکیل شده است. تا زمانیکه قیمت آلومینیم آلیاژی پایین سطح مقاومت ۱۶۱۷ قرار دارد، احتمال لمس سطح حمایت ۱۵۷۵ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) وجود دارد.

در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۱۵۷۵ منجر به کاهش قیمت به سوی سطح ۱۵۰۶ می شود و این در حالی است که در حرکت افزایشی تنها شکست کامل سطح مقاومت ۱۶۱۷ باعث افزایش قیمت به سوی سطح ۱۶۸۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود.

براساس آنچه که در چارت پایین دیده می شود قیمت در محدوده نزدیک به حد بالای کانال نزولی است و چندین بار برای عبور از آن تلاش کرده اما موفق نشده است و برای امروز احتمال کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح ۱۵۷۵ دلار/تن وجود دارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم