تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

از ابتدای هفته شاهد موج چندانی در ارزش یورو نبودیم که علت اصلی این مسئله انتظار برای جلسه امروز بانک مرکزی اروپا (ECB) و فردا آمار اشتغال آمریکا (NFP) است و از اهمیت بالایی برخوردار است.

عدم وجود فشار تورمی در اروپا ، کاهش اخیر دارایی های پرریسک و صعود شاخص وزنی یورو می تواند برای امروز حرکت آتی یورو را مشخص کند و در صورت سخنرانی نه چندان قوی و به اصطلاح Dovish ریس بانک مرکزی اروپا ممکن است بار دیگر فشار بر یورو آغاز شود.

در جفت ارز یورو – دلار باعث شکست سطح ۱٫۱۱۵۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱٫۰۸۰۸ به ۱٫۱۷۱۵) شود که این مساله باعث بهبود جریان ریسک پذیری و افزایش ایندکس دلار آمریکا می شود که در هفته های گذشته وابستگی بالای با بازار سهام داشته است.

شاخص وزنی یورو به بالاترین سطح از اواسط ماه ژانویه به این سو رسیده است و این کار بانک مرکزی اروپا را برای رسیدن به هدف تورم ۲ درصدی از طریق تزریق نقدینگی و خرید ۱ تریلیون یورو از دارایی ها دشوار ساخته است.

به طور کلی انتظار می رود امروز ریس بانک مرکزی اروپا موضع ملایمی را اتخاذ کند و پیش بینی رشد تورم را کاهش داد و اعلام نماید در صورت کاهش رشد اقتصادی اقدام به خرید بیشتر اوراق قرضه خواهد کرد که این موضوع باعث کاهش بیشتر یورو در بازارها می شود.

در حال حاضر بانک مرکزی اروپا تا ماه سپتامبر ۲۰۱۶ ماهانه ۶۰ میلیارد یورو از اوراق قرضه کشورهای اروپا را خریداری می‌ کند و برای امروز در صورتی که سخنان دراقی حکایت از نگرانی او نسبت به ریسک های کاهشی باشد انتظار تضعیف یورو را داریم.

اگر امروز قیمت یورو در مقابل دلار بتواند پایین سطح ۱٫۱۱۰۰ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه گذشته) تثبیت شود زمینه را برای کاهش به سوی سطوح ۱٫۱۰۲۵ و ۱٫۱۰۲۰ فراهم می آورد که این سطوح در نزدیکی پایین ترین سطح روزهای ۱۸ و ۱۹ اوت و در نزدیکی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱٫۰۸۰۸ به ۱٫۱۷۱۵ قرار دارد.

امروز پیش بینی می شود بانک مرکزی اروپا پیش بینی خود را برای نرخ رشد تولیدات ناخالص داخلی در سال ۲۰۱۵ به ۱٫۴% ، در سال ۲۰۱۶ به ۱٫۷% و در سال ۲۰۱۷ به ۱٫۸% کاهش دهد و پیش بینی چشم انداز رشد تورم را در سال ۲۰۱۵ از %۰٫۳ به %۰٫۱ ، در سال ۲۰۱۶ از %۱٫۵ به %۱٫۱% و در سال ۲۰۱۷ از % ۱٫۸ به %۱٫۷ کاهش دهد. بدین جهت، سخنان دراقی در خصوص رشد اقتصادی و تورم باعث فروش یورو در بازارها خواهد شد.

امروز به غیر از جلسه بانک مرکزی اروپا توجه بازار به تحولات جاری در بازارهای سهام و فردا به آمار ماهیانه اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا برای دریافت اطلاعات بیشتر از سیاستهای پولی بانک مرکزی آمریکا در روز ۱۷ سپتامبر معطوف خواهد ماند. برای قیمت جهانی اونس طلا همانطور که در چارت پایین مشخص است قیمت به پایین سطح ۱۱۳۶ کاهش یافته است و در نتیجه تمرکز بر روی فرود قیمت تا نرخهای ۱۱۲۵ و ۱۱۲۲ خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا