تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم اگر آمار ماهیانه اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا بالاتر از حد پیش بینی ها (۲۲۰۰۰۰) اعلام شود بتواند تا محدوده ۱۱۱۵ و ۱۱۰۸ کاهش یابد که از منظر تحلیل تکنیکال این موضوع را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی c تایید کرده است.

اخبار متعددی که امروز در بازار منتشر خواهد شد می تواند پتانسیل لازم برای حرکت و خروج از روند خنثی را برای اونس طلا فراهم آورد و در این میان بی شک اخبار اشتغال آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران توجه خاص بازار را به خود جلب خواهد کرد.

از ابتدای هفته تا کنون اونس طلا مابین سطوح ۱۱۲۵ و ۱۱۴۷ در نوسان بوده است که این دامنه برای چند روز دامنه ای محدود محسوب می شود و می توان اینگونه نتیجه گیری کرد که بازار برای مدتی نسبتا قابل توجه در فضای بدون ترند (Consolidation) قرار گرفته است.

اگر به تایم فریم ۱ ساعته نگاه دقیق تری بیاندازیم این نکته آشکار است که چنین رفتاری به ندرت مشاهده شده و هر بار نیز که چنین امری رخ داده است بعد از آن برای مدت طولانی شاهد رفتار جهت دار بازار بوده ایم .

بنابراین به نظر می رسد که اونس طلا در آستانه تغییر فاز قرار دارد و برای امروز شکست محدوده ۱۱۱۷ و ۱۱۱۵ از پایین و یا شکست ۱۱۳۵ از بالا جهت بازار را مشخص خواهد ساخت.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که این موج c سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۱۶۸٫۴۰ (بالاترین سطح روز ۲۱ اوت) است و در این موج قادر است قیمت اونس طلا را تا سطح ۱۰۹۶ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) پایین بکشاند و با نگاهی به نمودار بازار می توان حرکت نزولی اونس طلا را مشاهده کرد.

با این حال هدف واقع بینانه ما کاهش قیمت به سطوح ۱۱۱۵ یا ۱۱۰۸ (به ترتیب خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی) است و این در حالی است که اگر از بالا سطح مقاومت ۱۱۲۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) به هر دلیلی شکسته شود و کندل دو ساعته بالای آن تثبیت شود تنها باعث افزایش کوتاه قیمت به سوی سطح ۱۱۳۵ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می شود.

حال امروز با اعلام آمار اشتغال آمریکا تا حدی می توان چشم انداز آتی نرخ بهره و تصمیم بانک فدرال رزرو در ماه سپتامبر را حدس زد. افزایش آمار اشتغال آمریکا انتظار برای افزایش نرخ بهره را بیشتر خواهد کرد و نتیجه ساده آن، سقوط اونس طلا خواهد بود و برای امروز چنانچه آمار بالاتر از پیش بینی ها باشد امیدهای جدیدی برای افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر بوجود می آید و فروشندگان اونس طلا وارد صحنه خواهند شد.

اما اگر آمار پایین تر از حد پیش بینی ها باشد انتظار میرود قیمت به نزدیکی سطوح مقاومت خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی برگردد و از این رو خبر امروز بسیار قابل اهمیت و مهم برای اونس طلا تحلیل می شود و می تواند آینده وضعیت اونس طلا را تا حد زیادی مشخص نماید. بهتر است تا ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران منتظر بمانیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا