تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن به سطح ۴۵٫۶۳ دلار/بشکه کاهش یابد که این موضوع را شکسته شدن سطح حمایت ۴۶٫۹۴ نشان داده است.

در نمودار پایین به وضوح مشخص است سطح حمایت قیمت بر روی ۳۸٫۲ درصدی از موج کاهشی ۶۱٫۸۲ (بالاترین سطح روز ۱۰ ژوئن) به ۳۷٫۷۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) تشکیل شده بود که شکسته شد.

سطح حمایت بعدی قیمت در نمودار پایین بر روی ۴۵٫۶۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج نزولی ۵۳٫۵۰ – بالاترین سطح روز ۱۵ جولای – به ۳۷٫۷۵) قرار دارد که انتظار داریم امروز لمس شود.

حرکت کاهشی قیمت از سطح ۴۹٫۳۳ (بالاترین سطح روز ۳۱ اوت) در قالب پنج موج کوچک تشکیل شده است و این ساختار امواج الیوت بیانگر آن است که دیر یا زود سطح ۴۳٫۲۱ (پایین ترین سطح ۲ سپتامبر) لمس خواهد شد.

براساس این حدسیات می توان گفت که افزایش روز گذشته قیمت صرفا یک حرکت اصلاحی کوتاه از سطح ۴۳٫۲۱ بوده است که چندان پایدار نخواهد بود.

در حرکات اصلاحی سطوح مقاومت زیادی به ترتیب بر روی ۴۷٫۴۸ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) ۴۸٫۴۰ ،۴۸٫۸۴ ، ۴۹٫۳۰ و ۴۹٫۷۸ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) وجود دارند که هر یک از این سطوح می توانند مانع از افزایش بیشتر قیمت شوند.

همانطور که در چارت پایین مشخص است تا قبل از خبر امروز قیمت نفت در روندی کاملاً خنثی بین سطوح ۴۶٫۹۴ و ۴۵٫۶۳ قرار دارد و مهمترین رویداد خبری امروز، انتشار تعداد اشتغال ماهانه (Non-Farm Payrolls) و نرخ بیکاری ایالات متحده آمریکا است تا وضعیت حرکت بعدی قیمت نفت خام سبک آمریکا مشخص شود.

بنابراین، اگر امروز روند نزولی قیمت نفت خام سبک آمریکا به پایین سطح ۴۵٫۶۳ ادامه یابد، احتمال سقوط قیمت به سوی سطوح ۴۳٫۷۷ و ۴۳٫۲۱ دلار/بشکه وجود دارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سوی سطح حمایت ۴۸٫۷۰ دلار/بشکه کاهش یابد که این موضوع را قرار گرفتن قیمت در پایین سطح مقاومت ۵۲٫۷۰ تایید کرده است. تمایلات نزولی در حالی شکل می گیرد که قیمت در سطوح پایین ۵۲٫۷۰ قرار گرفته است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح حمایت و مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج کاهشی ۶۹٫۶۳ (بالاترین سطح روز ۶ مه) به ۴۲٫۳۳ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) تشکیل شده اند که قیمت فعلا بین این سطوح در نوسان است.

حرکت کاهشی قیمت از سطح ۵۳٫۴۷ (بالاترین سطح روز ۱ سپتامبر) در قالب سه موج شکل گرفته است که موج سوم یعنی موج c در حال کاهش قیمت به سوی سطح ۴۸٫۷۰ است و اگر این سطح هم شکسته شود منجر به فرود بیشتر قیمت به سطح ۴۲٫۲۳ می شود.

در حرکت افزایشی نیز چنانچه از بالا سطح مقاومت ۵۲٫۷۰ شکسته شود باعث تقویت قیمت به سوی سطح ۵۵٫۹۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود که برای تایید این حرکت لازم است قیمت حتما به بالای سطح ۵۳ برسد تا شکست سطح مقاومت ۵۲٫۷۰ بیشتر تایید شود.

در هر صورت به باور ما نفت برنت برای عبور از سطح مقاومت ۵۲٫۷۰ با دشواریهای زیادی روبرو است و با عدم توانایی عبور از آن پیش بینی می کنیم قیمت نفت برنت دریای شمال دوباره به سوی سطح ۴۸٫۷۰ دلار/بشکه سقوط کند. امروز اعلام تعداد اشغال بخش غیر کشاورزی ایجاد شده در ماه اوت در ایالات متحده آمریکا، حرکات بازار نفت را تحت شعاع قرار خواهد داد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت