تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۵۱۸۶ دلار/تن را بشکند و تا حدود سطح حمایت بعدی ۵۰۵۹ کاهش یابد که این موضوع را بررسی دقیق تر امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

همانطور که در چارت تایم فریم یک ساعته پایین مشخص است این سطوح حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از موج کاهشی ۵۷۲۲ (بالاترین سطح روز ۹ جولای) به ۴۸۵۵ ( پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) قرار دارند.

در چارت پایین رالی قیمت از سطح ۴۵۸۸ در قالب پنج موج شکل گرفته است که نشاندهنده تکمیل شدن این حرکت افزایشی است یا می توان گفت اولین چرخه از امواج اصلاحی قیمت مس به پایان رسیده است.

برای امروز پیش بینی می کنیم پس از آن قیمت مس سطح حمایت ۵۱۸۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) را لمس کرد مقداری کوتاه اصلاح کند که در چارت پایین دیده می شود.

تمامی تحولات قیمت می بایست بر روی نمودار یک ساعته دنبال شود زیرا عبور کامل و قدرتمند قیمت مس از سطح حمایت ۵۱۸۶ منجر به کاهش قیمت به سوی سطح ۵۰۵۹ می شود که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی است که این حرکت را عدم توانایی قیمت در تثبیت بالای سطح مقاومت ۵۲۸۸ دلار/تن تایید کرده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سطح ۱۶۸۶ دلار/تن افزایش یابد که این موضوع را شکسته شدن سطح مقاومت ۱۶۱۷ نشان داده است.

تا به این جای کار در این هفته، شاهد افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی بوده ایم و مهمترین حرکت قابل توجه، صعود آن بود که قیمت را به بالای سطح مقاومت ۱۶۱۷ رساند و برای امروز احتمال رسیدن قیمت در آینده نزدیک به سطح ۱۶۸۶ بسیار خواهد بود.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج کاهشی ۱۹۷۷ (بالاترین سطح روز ۶ مه) به ۱۵۰۶ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) تشکیل شده بود که با قدرت شکسته شد.

مقاومت بعدی قیمت بر روی سطح ۱۶۸۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) دیده می شود که این سطح محل برخورد قیمت به کانال رسم شده پایین است که هدفی در حدود سطح ۱۶۸۵ را نشانه گرفته است.

لازم به ذکر است برای امروز چنانچه قیمت به پایین سطح ۱۶۱۷ برسد نشان خواهد داد که شکست اخیر این سطح یک شکست اشتباه (false break) بوده است که می تواند منجر به کاهش قیمت به سوی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی یعنی سطح ۱۵۷۴ دلار/تن شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم