خبر فوری: تحلیل قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا و اونس طلا پس از اعلام NFP

بدنبال انتشار گزارش NFP در روز جمعه، یورو در مقابل دلار آمریکا تضعیف شد و از نزدیکی سطح مقاومت ۱٫۱۲۰۰ به نرخهای پایین ۱٫۱۱۰۰ نزول کرد و اونس طلا نیز پس از تشکیل یک حرکت اصلاحی کوتاه به نزدیکی سطح مقاومت ۱۱۳۵ دوباره در مسیر کاهشی قرار گرفت و به پایین سطح ۱۱۲۱ کاهش یافت و هم اکنون در تلاش برای شکست سطح حمایت ۱۱۱۵ است تا همانطور که امروز در تحلیل روزانه چشم انداز اونس طلا گفتیم بتواند به سوی سطوح ۱۱۰۸ و ۱۰۹۶ کاهش یابد.

در خبر امروز اعلام شد تعداد فرصتهای شغلی ایجاد شده آمریکا در ماه آگوست به ۱۷۳۰۰۰ رسیده است که اندکی کمتر از پیش بینی های اولیه ۲۲۰۰۰۰ بود که عمده دلیل آن کاهش آمار اشتغال در بخش تولید آمریکا بود که در این بخش بیشترین کاهش در آمار اشتغال از جولای ۲۰۱۳ را تجربه کرد. رقم قبلی آمار اشتغال آمریکا در ماه جولای از ۲۱۵۰۰۰ به ۲۴۵۰۰۰ مورد تجدید نظر افزایشی قرار گرفت و عدد امروز ۱۷۳۰۰۰ پایین ترین رشد اشتغال آمریکا در طی ۵ ماهه گذشته محسوب می شود.

البته باید توجه داشت به خاطر تغییرات غیر عادی فصلی در سالهای اخیر آمارهای اشتغال آمریکا معمولا در ماه آگوست بعد از آنکه گزارش اولیه آن ضعیف اعلام می شد ماه بعد از آن مورد تجدید نظر افزایشی قابل توجهی قرار می گرفت و به همین خاطر برای ماه آینده ممکن است این آمار مورد تجدید نظر افزایشی قرار گیرد.

از این رو کاهش امروز اشتغال آمریکا به احتمال زیاد نمی تواند بازتابی از کاهش سلامت واقعی اقتصاد آمریکا باشد زیرا آمارهای اشتغال مربوط به ماههای ژوئن و جولای ۴۴۰۰۰ فرصت شغلی بیشتر از آنچه که قبلا گزارش شده بود نشان دادند. علاوه بر این آمار میانگین درآمد ساعتی به میزان ۸ سنت رشد یافت که بیشترین رشد از ماه ژانویه است و ساعت کار در هفته نیز به ۳۴٫۶ ساعت افزایش یافت. قبلا پیش بینی می شد ۳۴٫۵ ساعت اعلام شود.

لازم به ذکر است نرخ بیکاری آمریکا با کاهش از رقم قبلی %۵٫۳ به رقم %۵٫۱ تغییر کرد که پایین ترین میزان نرخ بیکاری در ایالات متحده در طی ۷٫۵ ساله گذشته محسوب می شود و در خبری دیگر آمار میانگین درآمدهای ساعتی به میزان %۰٫۳ رشد یافت.

از این رو به باور ما آمار امروز در مجموع به اندازه کافی مثبت و خوب است تا اجازه افزایش نرخ بهره به بانک فدرال در ماه سپتامبر را دهد اما سوال بسیار مهم این است که آیا این نوسانات اخیر بازارهای مالی برنامه افزایش نرخ بهره بانک فدرال را در روز ۱۷ سپتامبر به هم خواهد زد؟ باید آن زمان منتظر ماند و دید.

در حال حاضر انتشار این اخبار، موجب تشکیل نوسانات شدید در بازار گردیده است و همانطور که اشاره کردیم هر چند آمار ماهیانه اشتغال آمریکا کمتر از حد پیش بینی ها بود اما کاهش نرخ بیکاری و رشد سطح دستمزدها موجب شد تا گمانه زنی ها از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در روز ۱۷ سپتامبر دوباره مورد توجه معامله گران قرار گیرد و می تواند در آینده نزدیک محرّک قیمت ایندکس دلار آمریکا (DXY) برای ادامه حرکت صعودی به سوی سطح ۹۷٫۲۷ و پس از آن سطح ۹۸٫۳۳ باشد که این اهداف را در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

هم اکنون روند جفت ارز یورو – دلار آمریکا با توجه به شکست سقف ابر ایچیموکوی روزانه و خط میانگین متحرک ۵۵ روزه کاهشی است و انتظار کاهش قیمت یورو تا سطوح ۱٫۱۰۸۰ ، ۱٫۱۰۷۵ ، ۱٫۱۰۶۵ ، ۱٫۱۰۶۰ و ۱٫۱۰۵۰ وجود دارد و تثبیت قیمت یورو در پایین سطح ۱٫۱۰۵۰ می تواند منجر به کاهش تا سطوح ۱٫۱۰۲۵ ، ۱٫۱۰۲۰ (پایین ترین سطوح ۱۸ و ۱۹ اوت و خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱٫۰۸۰۸ به ۱٫۱۷۱۵) و پس از آن سطح ۱٫۱۰۰۰ گردد که این سطح محل برخورد قیمت به کف ابر اندیکاتور ایچیموکوی روزانه است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا