تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم که قیمت آن در اطراف سطح ۱۱۱۵ مورد حمایت قرار گیرد و ممکن است مقداری بالای این سطح در نوسان باشد یا مقداری به سوی سطح ۱۱۲۷ اصلاح کند و دوباره در مسیر نزولی قرار گیرد.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۱۶۸٫۴۰ (بالاترین سطح روز ۲۱ اوت) قرار دارد و در این موج ممکن است قیمت به سوی سطح ۱۰۹۶ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) نزول کند.

سطح مقاومت قیمت نیز بر روی ۱۱۲۱ قرار دارد و اگر این سطح با قدرت شکسته شود و حداقل دو ساعت بالای آن تثبیت شود موجب افزایش کوتاه به سوی سطح مقاومت ۱۱۲۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود.

این در حالی است که در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۱۱۱۵ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) منجر به کاهش قیمت در موج c به سوی سطح ۱۱۰۸ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می شود. لازم به ذکر است شکست سطح ۱۱۱۳تاییدی در جهت شکست کامل سطح ۱۱۱۵ است که می تواند هدف ۱۱۰۸ را نمایان سازد.

با آغاز هفته جدید و شروع ماه سپتامبر پیش بینی می شود، نوسانات بازار اونس طلا همچنان ادامه یابد و اخبار متعددی نیز که در هفته آینده شاهد اعلام آنها خواهیم بود، به جریان افت و خیز بازار کمک کند. بیشترین توجه، همچنان بر تصمیم بانک فدرال ایالات متحده آمریکا برای سرنوشت نرخ بهره بانکی متمرکز خواهد بود.

از این رو باز هم باید منتظر اعلام تصمیم نهایی از سوی بانک مرکزی آمریکا (FOMC) در روز ۱۷ سپتامبر باشیم و شاید تا آن هنگام بازار به ادامه حرکت در روندی خنثی ادامه دهد و در حالیکه در این هفته اخبار قابل توجهی در ایالات متحده منتشر نخواهد شد می توان انتظار داشت که عمده توجه بازار به گمانه زنی ها از جلسه هفته آینده بانک مرکزی آمریکا معطوف باشد.

در تقویم اقتصادی روز خبر خاصی منتشر نمی شود و از این رو می بایست در انتظار حرکت قیمت در روندی خنثی بود و سطح حمایت قیمت بر روی نرخ ۱۱۱۵ و پس از آن محدوده ۱۱۱۳ قرار دارد و در این روند خنثی، انتظار می رود فرصتهایی برای فروش در نرخهای ۱۱۲۳ ، ۱۱۲۵ ، ۱۱۲۶ و ۱۱۲۷ تشکیل شود و سطح مقاومت نیز بر روی محدوده ۱۱۱۳۰ و ۱۱۳۱ دیده می شود و ترجیح می دهند که حداقل نیمی از سود حاصل از حرکت نزولی را در نزدیکی منطقه حمایت ۱۱۱۵ و ۱۱۱۳ خارج کنند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا