تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۴۳٫۷۷ دلار/بشکه را لمس کند و اگر این سطح هم شکسته شود منجر به کاهش قیمت تا سطوح ۴۲٫۳۰ و ۴۱٫۴۷ می شود که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۵۳٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۱۵ جولای) به ۳۷٫۷۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) است و سطح حمایت بعدی قیمت بر روی ۴۱٫۴۷ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) قرار گرفته است.

بررسی سطوح فیبوناچی دیگر سطح حمایت دیگری را بر روی ۴۲٫۳۰ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج نزولی c) نشان می دهد که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۹٫۳۳ (بالاترین سطح روز ۳۱ اوت) است. برای امروز پیش بینی می کنیم هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح مقاومت ۴۵٫۶۳ باشد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۵۰ درصدی است.

سقوط قیمت نفت آمریکا به زیر نرخ ۴۳٫۲۱ (پایین ترین سطح روز ۲ سپتامبر) بسیار حائز اهمیت است زیرا نشان می دهد که سطح حمایتی که از تاریخ ۲ سپتامبر پایدار باقی مانده بود اکنون شکسته شده و قیمت نفت خام سبک آمریکا در معرض سقوط بیشتر تا محدوده ۴۲٫۳۰ و ۴۱٫۴۷ قرار گرفته است و در واقع با توجه به حاکم بودن روند نزولی ترجیح می دهیم که همچنان در این مسیر همراه روند نزولی با تارگتهای ۴۲٫۳۰ و ۴۱٫۴۷ دلار/بشکه باشیم که در چارت پایین دیده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سطح ۴۶٫۲۳ دلار/بشکه کاهش یابد که این موضوع را شکسته شدن سطح حمایت ۴۸٫۷۰ تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۶۹٫۶۳ (بالاترین سطح روز ۵ مه) به ۴۲٫۲۳ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) قرار گرفته است.

در چارت پایین سطح حمایت بعدی قیمت بر روی ۴۶٫۲۳ دیده می شود و اگر این سطح شکسته شود منجر به کاهش قیمت به سوی سطح ۴۴٫۱۵ (خط فیبوناچی ۷ درصدی می شود.

این در حالی است که در حرکت افزایشی چنانچه قیمت به بالای سطح مقاومت ۴۸٫۷۰ برسد زمینه را برای افزایش به سوی سطح ۴۹٫۹۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی c) ایجاد خواهد کرد که در واقع سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۳٫۴۷ (بالاترین سطح روز ۱ سپتامبر) می باشد.

و در واقع، با توجه به حاکم بودن روند نزولی، ترجیح می دهیم که همچنان در این مسیر همراه روند نزولی باشیم و بدین ترتیب، در صورت تثبیت قیمت نفت برنت دریای شمال پایین سطح ۴۸٫۷۰ فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن فروش با حد تارگتهای ۴۶٫۲۳ و ۴۵٫۸۸ دلار/بشکه خواهد بود که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

 نفت برنت