تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۵۰۸۵ دلار/تن را لمس کند و این موضوع را شکسته شدن سطح حمایت ۵۱۸۶ نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج کاهشی ۵۷۲۲٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۹ جولای) به ۴۸۵۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) است و سطح حمایت قیمت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج افزایشی ۴۸۵۵ به ۵۳۱۴ (بالاترین سطح روز ۳ سپتامبر) است.

به باور ما حرکت کاهشی قیمت جهانی مس از سطح ۵۳۱۴ در قالب سه موج تشکیل شده است و موج کنونی c از توانایی خوبی برای کاهش قیمت به سطح ۵۰۳۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) برخوردار است و این در حالی است که در حرکت صعودی شکسته شدن سطح مقاومت ۵۱۸۶ زمینه را برای افزایش به سطح ۵۳۱۴ فراهم می آورد.

در هر صورت برای امروز همچنان ترجیح می دهیم که همراستا با حرکت نزولی به فروش مس با هدف ۵۰۸۵ ادامه دهیم و اگر این سطح هم شکسته شود منجر به کاهش بیشتر قیمت مس به سوی سطح ۵۰۳۰ می شود که در چارت پایین دیده می شود.اکنون می توان بگوییم که شکسته شد سطح ۵۱۸۶ فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن فروش با حد تارگت ۵۰۸۵ ایجاد کرده است.

بنابراین برای امروز همچنان در انتظار بازگشت قیمت به روند کاهشی هستیم و در این مسیر، با شکسته شدن سطح ۵۱۸۶ می توان در انتظار استمرار حرکت کاهشی و رسیدن قیمت جهانی مس به سطح ۵۰۸۵ دلار/تن بود که این سطح در نمودار پایین بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۱۵۸۹ دلار/تن را لمس کند که این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

همانطور که در چارت پایین مشخص است چرخه پنج موجی قیمت از سطح ۱۵۰۶ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) تکمیل شده است که این حرکت باعث اصلاح و برگشت قیمت شده است که ممکن است تا محدوده ۱۵۷۴ و ۱۵۵۸ (خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی) کاهش یابد.

در چارت پایین اولین سطح حمایت قیمت بر روی ۱۵۸۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) دیده می شود که اگر با قدرت شکسته شود هدف نزولی ۱۵۷۳ و ۱۵۵۷ بیشتر تایید خواهد کرد.

سطح مقاومت قیمت نیز بر روی ۱۶۰۹ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) دیده می شود و اگر از بالا این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود موجب افزایش اندک و محدود قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح ۱۶۲۱ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) می شود.

در هر صورت برای امروز اکنون می بایست در انتظار بازگشت قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی به سطح ۱۵۸۹ و پایین تر بود تا فرصتی مجدد برای ورود به پوزیشن های فروش با هدفهای ۱۵۷۳ و ۱۵۵۷ دلار/تن ایجاد شود که در چارت پایین دیده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم