تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

تمایلات بازار پس از انتشار گزارش اشتغال آمریکا (NFP) همچنان ارزش دلار آمریکا را در محدوده بین سطوح مقاومت ۹۶٫۶۲ و حمایت ۹۵٫۵۶ قرار داده است که در چارت پایین مشخص است و بازار کماکان به بررسی گزارش اشتغال و مطالب آن می پردازد. در مجموع این گزارش نکته خاصی را در خصوص زمان افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا مشخص نکرد.

این هفته برای قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن مقداری به سوی سطح حمایت ۹۴٫۷۰۶ اصلاح کند که این موضوع را عدم توانایی قیمت در شکست سطح مقاومت ۹۶٫۶۲۱ نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی C دیده می شود که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۰۰٫۳۹ (بالاترین سطح روز ۱۳ مارس) است.

در حرکت صعودی تنها به شرط آنکه از بالا سطح مقاومت ۹۶٫۶۲۱ با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت به سوی سطوح ۹۷٫۲۷۴ و ۹۸٫۳۳۴ می شود که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی و بالاترین سطح روز ۷ اوت قرار دارند. اکنون به نظر می رسد که بازارها در انتظار نشست هفته آینده بانک مرکزی آمریکا (FOMC) و اعلام تصمیم آن در خصوص نرخ بهره هستند.

لازم به ذکر است که اگر به همین صورت قیمت ایندکس دلار آمریکا بالای سطح حمایت ۹۵٫۵۶۲ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) تثبیت شود سناریوی حرکت اصلاحی به سطح ۹۴٫۷۰۶ با چالش مواجه خواهد شد. امروز در تقویم اقتصادی اخبار چندانی دیده نمی شود و یورو در مقابل دلار آمریکا عمدتاً به نوسانات اختلاف بازدهی اوراق قرضه دولتی اروپا – آمریکا و بازارهای سهام واکنش نشان خواهد داد.

امروز در جفت ارز یورو – دلار آمریکا منطقه حمایت ۱٫۱۱۶۵ و ۱٫۱۱۴۵ (محدوده ابر ایچموکوی تایم فریم یک ساعته) فعلا مانع از ادامه حرکت کاهشی یورو شده است و اکنون به نظر می رسد حرکت نزولی در نزدیکی این سطوح از تب و تاب افتاده است و برای امروز می توان در محدوده سطوح مقاومت ۱٫۱۲۳۰ ، ۱٫۱۲۵۰ ، ۱٫۱۲۶۵ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) ۱٫۱۲۸۰ ، ۱٫۱۲۸۵ و ۱٫۱۳۰۰ اقدام به ورود به پوزیشن فروش یورو نمود.

سطوح حمایت ضعیف یورو بر روی نرخ ۱٫۱۱۲۵ و ۱٫۱۱۲۰ (نزدیکی سقف ابر ایچیموکوی روزانه و خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه) قرار دارند و در صورت شکسته شدن، هدف بعدی سقوط یورو تا نرخهای ۱٫۱۱۰۰ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) ، ۱٫۱۰۹۰ و ۱٫۱۰۲۵ (کف ابر ایچیموکوی روزانه) خواهد بود و از این رو هرگونه حرکت افزایشی، به معنای فرصتی برای ورود به پوزیشن فروش یورو در مقابل دلار آمریکا تلقی می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار