تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن اگر بتواند از سطح مقاومت ۱۱۲۷ با قدرت عبور کند تا نزدیکی سطح ۱۱۳۵ اصلاح کند و در حرکت نزولی نیز اگر بتواند سطح حمایت ۱۱۱۵ را با قدرت رد کند تا نزدیکی سطح ۱۱۰۸ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) و ۱۰۹۶ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) کاهش یابد.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقامت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۱۶۸٫۴۰ (بالاترین سطح روز ۲۱ اوت) تشکیل شده است.

به باور ما عبور قیمت اونس طلا از این سطح مقاومت و رسیدن آن به سطح ۱۱۳۵ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) کار دشواری است و همانطور که سابقا اشاره کردیم موج نزولی c هدف ۱۰۹۶ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) را نشانه گرفته است که ممکن است برای امروز در صورت شکست سطوح ۱۱۱۵ و ۱۱۱۳ اهداف نزولی ۱۱۰۰ و ۱۰۹۶ محقق شود.

تایید شکسته شدن سطوح ۱۱۱۵ و ۱۱۱۳ می تواند به خروج قیمت از روند خنثی که طی این هفته قیمت مابین نرخهای ۱۱۱۵ و ۱۱۲۷ قرار داشت، بیانجامد و منجر به کاهش بیشتر قیمت اونس طلا به سطوح ۱۱۰۸ و ۱۰۹۶ شود. سطح مقاومت اولیه بر روی نرخ ۱۱۲۷ قرار داشته و پس از آن، سطح ۱۱۳۵ تشکیل شده است.

جلسه بانک مرکزی امریکا (FOMC) هفته آینده برگزار می شود و در یادداشتی که خواهیم داشت نگاهی به این جلسه خواهیم داشت. برای امروز اما انتظار خبر مهمی را نداریم و در طول هفته از ایالات متحده نیز خبر خاصی را نخواهیم داشت. هفته آینده نیز بجز جلسه FOMC خبر مهم دیگری که بتواند محرک بازار باشد نداریم.

اما با توجه به پشت سر گذاشتن NFP سبک بودن تقویم این هفته احتمالا باعث بدون روند شدن بازار می شود چون معامله گران منتظر خبر جلسه بانک مرکزی آمریکا هستند. هرچند ممکن است شکست یا Break out های شدید نداشته باشیم اما روند های آرام سناریوی احتمالی هفته خواهد بود.

بی تردید برای هفته آینده بازار در انتظار اعلام نرخ بهره بانکی آمریکا است و خود را برای واکنش احتمالاً شدید نسبت به آن آماده ساخته است. این انتظار از آنجایی صورت می گیرد که اونس طلا همچنان در روندی خنثی مابین سطوح ۱۱۱۵ و ۱۱۲۷ در نوسان است که در چارت پایین مشاهده می فرمائید تا یکی از سطوح فوق امروز شکسته شود و معامله گران در پایین سطوح ۱۱۱۵ و ۱۱۱۳ وارد فروش خواهند شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا