تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم اگر قیمت موفق به تثبیت بالای سطح مقاومت ۴۵٫۶۳ دلار/بشکه شود تا نزدیکی سطح مقاومت ۴۷٫۴۸ دست یابد و شکست سطح ۴۶٫۴۰ (خط روند بالایی الگوی مثلث) می تواند افزایش قیمت به سطح ۴۷٫۴۸ را بیشتر نمایان سازد اما اگر قیمت دوباره به پایین سطح حمایت ۴۴٫۶۴ (خط روند پایینی الگوی فوق) کاهش یابد، سیگنال فروش به سطوح ۴۳٫۷۷ ، ۴۲٫۳۰ و ۴۱٫۴۷ صادر خواهد کرد.

این بدان معناست که با شکست سطح ۴۴٫۶۴ الگوی مثلث نزولی شکل گرفته است که باعث ریزش قیمت خواهد شد اما تا زمانیکه قیمت بالای سطح مقاومت ۴۵٫۶۳ در نوسان است می بایست منتظر ماند تا سطح مقاومت ۴۶٫۴۰ (خط روند بالایی  الگو) شکسته شود و اگر این اتفاق رخ دهد سیگنال افزایش به سطح ۴۷٫۴۷ دلار/بشکه ایجاد خواهد کرد.

در بحث تکنیکال الگوهای مثلث اغلب به عنوان الگوهای ادامه دهنده مطرح می شوند اما همانطور که در برخی موارد الگوی سر و شانه به عنوان اگوی تحکیم کننده عمل می کند الگوهای مثلث هم می تواند جنبه بازگشتی داشته باشد. در شکل پایین الگوی مثلث مشاهده می گردد.

نقطه مناسب برای ورود به بازار در مثلث پایین لحظه شکسته شدن خط روند بالایی یا پایینی الگوی مثلث است. در این نقطه معامله گران نفت وارد بازار می شوند و حداقل انتظار قیمتی آن به اندازه ارتفاع مثلث است.

یک قاعده کلی برای هدف گذاری قیمت نفت آن است که قیمت حداکثر را از قیمت حداقل کم می کنیم این دو قیمت در سمت چپ و در ابتدای شکل گیری مثلث قابل اندازه گیری هستند و تفاضل این دو قیمت عددی است که بعد از شکسته شدن الگو انتظار می رود قیمت نفت خام سبک آمریکا به همان میزان تغییر نماید که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن با سطح مقاومت ۴۹٫۹۵ دلار/بشکه مواجه شود که این موضوع را بررسی الگوی گوه نزولی و سطوح فیبوناچی نشان داده است.

الگوی گوه که از سطح ۵۳٫۴۷ (بالاترین سطح روز ۱ سپتامبر) آغاز گردیده ممکن است به یک الگوی افزایشی تبدیل شود که این مشروط به شکست سطح مقاومت ۴۹٫۹۵ است تا بتوان گفت روند افزایشی از سطح ۴۲٫۲۳ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) امتداد خواهد یافت.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی c تشکیل شده است که این موج سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۳٫۴۷ می باشد.

در صورتیکه این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود سیگنال افزایش به سطح ۵۲٫۷۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج کاهشی ۶۹٫۶۳ – بالاترین سطح روز ۶ مه به ۴۲٫۲۳) صادر خواهد کرد.

این در حالی است که برای امروز سطح حمایت قیمت نفت برنت دریای شمال بر روی ۴۷٫۴۳ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) وجود دارد که اگر با قدرت شکسته شود منجر به تایید استمرار موج نزولی c به سوی سطح ۴۵٫۸۸ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) می گردد.

در هر صورت برای امروز باید منتظر ماند و دید آیا قیمت نفت برنت دریای شمال موفق به شکست سطح مقاومت ۴۹٫۹۵ که بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و مماس با خط روند بالایی الگوی گوه (Wedge) است می شود یا نه. شکسته شدن قیمت در بالای سطح ۴۹٫۹۵ می تواند هدفهای ۵۲٫۴۶ و ۵۲٫۷۰ دلار/بشکه را نمایان سازد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

 نفت برنت