تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۵۳۹۱ دلار/تن را بشکند و تا نزدیکی سطح مقاومت بعدی ۵۴۳۰ افزایش یابد که این موضوع را قرار گرفتن قیمت در موج c نشان داده است.

در نمودار زیر مشخص است این سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۴۸۵۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) شکل گرفته است و در این موج قادر است تا سطح ۵۵۳۸ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) افزایش یابد.

بررسی سطوح فیبوناچی از کاهش ۵۷۲۲٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۹ جولای) به ۴۸۵۵ بیانگر آن است که سطح مقاومت قیمت بر روی ۵۳۹۱ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) وجود دارد که مانع از استمرار افزایش قیمت به سوی سطح ۵۴۳۰ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) شده است.

برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح مقاومت ۵۳۰۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) است. تمایلات بازار نشان می دهد که مس برای ادامه حرکت صعودی آماده است و هم اکنون قیمت در حال رسیدن به سطح ۵۳۹۱ است و اندیکاتورهای روزانه احتمال شکسته شدن این سطح مقاومت را نشان می دهد.

بنابراین برای امروز تثبیت قیمت در بالای سطح مقاومت ۵۳۹۱ به افزایش بیشتر مس با تارگتهای احتمالی ۵۴۳۰ و ۵۵۱۷ دلار/تن اشاره می کند که هر دو این سطوح بر روی خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی قرار دارند و در چارت پایین دیده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سطح ۱۶۸۶ دلار/تن افزایش یابد که این موضوع را بررسی و شکست سطح مقاومت ۱۶۱۷ تایید کرده است.

همانطور که در چارت تایم فریم ۱ ساعته پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۱۹۷۷ (بالاترین سطح روز ۶ مه) به ۱۵۰۶ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) قرار گرفته است و مقاومت بعدی بر روی سطح ۱۶۸۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) دیده می شود.

برای امروز چنانچه قیمت به سطح ۱۶۱۷ کاهش یابد نشاندهنده آن است که شکست آن یک شکست اشتباه بوده است و هدف ۱۶۸۶ موقتا مورد تجدید نظر قرار خواهد گرفت و آن وقت می بایست هدف نزولی ۱۵۷۵ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) را برای این فلز پیش بینی کرد.

در چارت پایین برای امروز توانایی قیمت آلومینیم آلیاژی برای تثبیت در بالای سطح مقاومت ۱۶۱۷ احتمال افزایش قیمت به سطح ۱۶۸۶ را فراهم کرده است و فرصتهای مناسبی برای ورود به پوزیشن خرید بوجود می آورد و اکنون شرایط برای انجام یک حرکت صعودی به سطح ۱۶۸۶ وجود دارد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

در حالیکه در این هفته اخبار قابل توجهی در ایالات متحده منتشر نخواهد شد می توان انتظار داشت که عمده توجه بازار فلزات لندن به حرکت بازارهای سهام و شاخص دلار آمریکا معطوف باشد و برای امروز احتمال صعود قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی به سطح ۱۶۸۶ دلار/تن محتمل است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم