تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

امروز با بهبود شرایط ریسک پذیری و افزایش بازارهای سهام آسیا ، اروپا و آمریکا، ارزش دلار آمریکا در مقابل یورو و ین ژاپن افزایش یافت و اکنون در کوتاه مدت، انتظار کاهش قیمت یورو به سطح ۱٫۱۱۲۸ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه) که سطح حمایت مهمی محسوب می شود، وجود دارد.

برای امروز فرصتهایی برای ورود به پوزیشن فروش یورو در نزدیکی سطوح ۱٫۱۲۳۰ ، ۱٫۱۲۳۵ ، ۱٫۱۲۵۰ وجود دارد و پس از آن سفارشات فروش بعدی بر روی ۱٫۱۲۸۰ ، ۱٫۱۲۸۵ و ۱٫۱۳۰۰ وجود دارد. انتظار می رود در صورت شروع حرکت نزولی، قیمت با سطح حمایت ۱٫۱۲۲۵ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) ۱٫۱۲۲۰ و ۱٫۱۱۰۰ روبرو شود.

از این رو ، ترجیح می دهیم از نزدیکی این منطقه در انتظار حرکت اصلاحی بمانیم. پس از سطح ۱٫۱۱۰۰ حمایت بعدی بر روی نرخ ۱٫۱۰۹۰ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه گذشته) تشکیل شده است.

در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن به نظر می رسد که فرصتهایی برای ورود مجدد به پوزیشن خرید بوجود آمده و ترجیح می دهیم که امروز در محدوده نزدیکی نرخهای ۱۲۰٫۰۰ ، ۱۱۹٫۷۰ ، ۱۱۹٫۶۵ و ۱۱۹٫۵۰ اقدام به ورود خرید کنیم و با شکست سطوح مقاومت ۱۲۰٫۷۲ و ۱۲۰٫۸۲ (خط تنکان و خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) این حرکت افزایشی به سوی سطوح ۱۲۱٫۷۸ ، ۱۲۱٫۸۰ و ۱۲۱٫۸۶ (بالاترین سطح ۲۸ اوت و خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) ادامه خواهد یافت.

در سایر تحولات برای قیمت جهانی اونس طلا به نظر می رسد که قیمت آن در روند کاهشی قرار گرفته و مایل به ادامه این مسیر است و هم اکنون قیمت آن در پایین ترین سطوح ۳ هفته گذشته در نوسان است.

افزایش بازارهای سهام و تقویت ایندکس دلار آمریکا از دلایل اصلی کاهش امروز قیمت اونس طلا محسوب می شود. در هند نیز تقاضا برای خرید طلا به شدت کاهش یافته است و قیمت آن برای اولین بار از اواسط ماه جولای به این سو کمتر از قیمت جهانی معامله می شود این در حالی است که حق پریمیوم طلا در بازار چین ۵ دلار بالاتر از قیمت جهانی است که بالاتر از ۴ دلار هفته گذشته است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است از منظر تحلیل تکنیکال هنوز هم حرکت قیمت اونس طلا در کانال نزولی قرار دارد و در صورت عبور قیمت از سطح ۱۱۰۸ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و کف کانال) می توان به خروج رو به پایین اونس طلا از این کانال با هدف ۱۰۹۶ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) امیدوار بود.

از این رو، همچنان در انتظار استمرار حرکت کاهشی هستیم زیرا اندیکاتورهای مومنتوم نیز بیانگر ادامه این مسیر کاهشی هستند و می توان انتظار داشت فروشندگان اونس طلا در سطوح پایین ۱۱۰۸ با هدفهای ۱۱۰۰ و ۱۰۹۶ وارد بازار شوند و در حال حاضر برای امروز حرکت اصلی از آن فروشندگان اونس طلا است که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا