تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار ارزهای عمده

با عرض سلام ، میلاد حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف را  به تمامی هموطنان و کاربران سایت تبریک عرض مینمایم. اللهم عجل لولیک الفرج…

EurUsd:

بر اساس آنچه که در گزارش تحلیلی روز جمعه گفتیم ، قیمت یورو همچنان به سوی هدف ما یعنی به سطح ۱٫۳۰۷۲ در حرکت است دقیقا جاییکه خطوط میانگین متحرک ۲۰۰ ، ۱۰۰ ، ۵۵ و ۳۰ روزه همگی آنها در این منطقه قرار گرفته اند و با شکسته شدن سطح ۱٫۳۰۷۰ راه برای سقوط تا ۱٫۳۰۵۰ هموار می گردد.

جاذبه قیمت یورو به دلایل متعدد ( که عمده دلیل آن رشد بازدهی اوراق قرضه کشورهای حاشیه منطقه اتحادیه اروپا و از سوی دیگر افزایش شاخص ایندکس دلار آمریکا است )  رو به پایین است و هر افزایشی برای یورو موقتی است. این پدیده چیز جدیدی نیست و دلایل آن در تحلیلهای قبلی و بولتن تحلیلی هفتگی نیز گفته شد.

از نحوه چینش سفارشها این طور استنباط می شود که برای امروز عمده سفارشات فروش یورو در منطقه نزدیکی ۱٫۳۱۳۰ و ۱٫۳۱۴۰ الی ۱٫۳۱۵۰ با حد سود و تارگت ۱٫۳۰۷۰ تا ۱٫۳۰۵۰ و حد استاپ چند پیپ بالای سطح ۱٫۳۱۶۰ چیده شده اند. فعلا تا بدین لحظه قیمت بیشتر از ۱٫۳۱۲۳ نتوانسته بالاتر برود و هم اکنون در قیمت نزدیکی ۱٫۳۱۰۰ در حال معامله شدن است و تلاش دارد دوباره سطح حمایت ۱٫۳۰۷۰ را لمس کند و به سوی هدفهای ۱٫۳۰۵۰ و ۱٫۳۰۳۳ ( خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱٫۲۷۹۵ به ۱٫۳۴۱۷) کاهش یابد.

تا بدین لحظه فعلا قیمت یورو بین ۱٫۳۰۷۰ و ۱٫۳۱۳۰  در نوسان بوده است و اگر به هر دلیلی سطح ۱٫۳۰۷۰ به سمت پایین شکسته شود به راحتی تا حدود ۱٫۳۰۵۰ پایین خواهد رفت. به هر حال باید منتظر ماند و نظاره بود آیا یورو بر سطح ۱٫۳۰۷۰ پیروز خواهد شد و یا سطح ۱٫۳۰۵۰ را شکست خواهد داد ! این سطوح تعیین کننده وضعیت این زوج در آینده نزدیک خواهند بود. در صورت کاهش و تثبیت قیمت یورو در پایین سطوح ۱٫۳۰۵۰ و ۱٫۳۰۳۰ آغاز گر یک روند کاهشی جدید تا منطقه حدود ۱٫۲۹۵۵ و ۱٫۲۹۳۵ ( یعنی پایین ترین سطوح اواخر مه و اوایل ماه ژوئن ) است.

در هر صورت پیشنهاد ما برای امروز این است که  اگر پوزیشن فروش دارید بهتر است که در همین نزدیکی منطقه حمایت ۱٫۳۰۷۰ الی ۱٫۳۰۵۰ نسبت به تسویه فروش اقدام نماید و بعد از آن منتظر واکنش یورو به این منطقه بمانید.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکایورو

UsdJpy :

روند حرکت این زوج ارز همچنان صعودی است. ادامه فشارهای صعودی موجب شکسته شدن سطح ۹۸٫۴۰ در معاملات امروز صبح گردید و صبح امروز، قیمت تا نرخهای نزدیک منطقه مقاومت ۹۸٫۷۰ ( خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۱۰۳٫۷۴ به ۹۳٫۷۵) پیش رفت اما در حمله اول موفق نشد که از این منطقه عبور کند و بدلیل تشدید بحران نقدینگی در چین و کاهش بازارهای سهام بین الملل به زیر سطح ۹۸٫۰۰ برگشت .

به باور ما روند افزایشی که از سطح ۹۳٫۷۵ و پس از سخنرانی برنانکی در خصوص توقف محرکهای اقتصادی آغاز شده است ، همچنان ادامه دارد و رشد بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا به سطح ۲٫۵۷ ( بالاترین سطح ۲ ساله گذشته ) می تواند به تقویت بیشتر این زوج ارز کمک کند.

برای امروز سفارشات خرید این زوج ارز در حدود منطقه ۹۷٫۸۵ و ۹۷٫۵۰ الی ۹۷٫۳۰ چیده شده اند که می تواند نشانه ای از شروع روند افزایشی به سوی ۹۸٫۷۰ و ۹۸٫۸۰ الی ۹۹٫۰۰ باشد.

البته مقاومت مستحکم که برخی از سفارشات فروش نیز دیده می شوند در منطقه ۹۸٫۷۵ و ۹۹٫۰۰ بعدی در منطقه ۹۹٫۱۵ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) تا سطح ۹۹٫۲۹ ( بالاترین سطح روز ۱۰ ژوئن ) قرار دارند و به همین خاطر توصیه می کنیم در صورت ورود به پوزیشن های خرید در نزدیکی حدود منطقه مقاومت ۹۸٫۷۰ الی ۹۹٫۰۰ نسبت به تسویه خرید اقدام شود.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن امروز اکثر سفارشات فروش در دو مرحله ۱۲۹٫۴۰ و ۱۲۹٫۷۰ الی ۱۳۰٫۰۰  چیده شده اند. خط میانگین متحرک ۲۱ روزه بر روی نرخ ۱۲۹٫۲۲ و خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه بر روی ۱۲۹٫۶۷ تشکیل شده است. بالاترین سطح روز ۲۰ ژوئن نیز در سطح ۱۲۹٫۹۰ قرار گرفته است.  در زوج پوند- ین ژاپن نیز سفارشات فروش در حدود منطقه ۱۵۱٫۷۰ تا ۱۵۲٫۰۰ چیده شده اند و با توجه به کاهش بازارهای سهام و ابطال معاملات انتقالی قیمت به سوی نرخهای پایین ۱۵۰ کاهش خواهد یافت.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن

GbpUsd:

در این زوج ارز با توجه به تشدید بحران نقدینگی در بین بانکهای چین سرمایه گذاران بار دیگر با لغو معاملات انتقالی برای حفظ سود و دوری از معاملات با ریسک بالا به فروش پوند در برابر دلار اقدام کرده اند.

سقوط بازارهای سهام خصوصاً در آسیا و اروپا، اکثر معاملات آتی شاخصهای آمریکا را در برگرفت و شدید بود. در چنین شرایطی، سرمایه گذاران اقدام به فروش داراییهای پرریسک نظیر سهام و ارزهای پربازده نظیر پوند و خرید دارایی های مالی امن با قابلیت نقدینگی سریع، از جمله دلار آمریکا نموده اند.

در نمودار زیر مشخص است که با شکسته شدن حمایت ۱٫۵۳۷۵ ( سطح فیب ۵۰ درصدی و خط میانگین متحرک ۵۰ روزه ) فشار نزولی همچنان بر پوند ادامه دارد. در روند نزولی فعلی، راه برای سقوط بیشتر تا نرخ ۱٫۵۳۱۷ ( خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه ) و سپس ۱٫۵۲۹۳ ( خط فیب ۶۱٫۸ درصدی از ۱٫۵۰۰۸ به ۱٫۵۷۵۳) و حتی ضلع پایینی خط روند تونل هموار شده است.

برای امروز سفارشهای فروش بر روی نزدیکی منطقه ۱٫۵۴۵۵ قرار دارد. برای امروز سطح حمایت این زوج ارز  بر روی نرخ ۱٫۵۳۳۰ تشکیل شده است و چنانچه قیمت بتواند به زیر این سطح کاهش یابد ، هدف در روند نزولی، رسیدن قیمت به نرخ ۱٫۵۳۱۷ و ۱٫۵۲۹۳ است.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند