تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم اگر قیمت موفق به شکست سطوح حمایت ۱۱۰۳ و ۱۱۰۰ شود به سوی سطوح ۱۰۹۸ و ۱۰۹۶ کاهش یابد که این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۱۰۰ درصدی قرار دارند.

همانطور که در چارت پایین مشاهده می کنید قیمت در موج نزولی c در حرکت است که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۱۶۸٫۴۰ (بالاترین سطح روز ۲۱ اوت) است و در این موج اگر بتواند از سطوح ۱۱۰۳ و ۱۱۰۰ عبور کند به سوی سطح ۱۰۹۶ کاهش می یابد.

در چارت پایین مشخص است که قیمت اونس طلا تقریبا ۷۶٫۴ درصد از موج افزایشی ۱۰۷۷ (پایین ترین سطح روز ۲۴ جولای) خود را اصلاح کرده است و این احتمال وجود دارد که در طی روزها و هفته های آتی مجدد پایین ترین سطح روز ۲۴ جولای را لمس کند که البته این مشروط به شکست سطوح حمایت ۱۰۹۸ ، ۱۰۹۶ و ۱۰۸۴ است که در نمودار پایین دیده می شود.

برای امروز سطح مقاومت اصلی بر روی ۱۱۰۸ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) و ۱۱۱۱ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) وجود دارند و اگر از بالا به هر دلیلی با قدرت به بالای این سطوح برسد تنها موجب افزایش کوتاه قیمت به سوی سطوح مقاومت بعدی ۱۱۱۵ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) و ۱۱۱۸ می شود.

این هفته بازار با اخبار کمی همراه است و امروز در بازار ایالات متحده، خبر خاصی منتشر نخواهد شد و تنها خبر مدعیان بیمه بیکاری هفتگی ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام می شود.

در حال حاضر بازار به حرکت تکنیکی خود ادامه می دهد و همچنان با پتانسیل بالا در انتظار اعلام خبر بانک مرکزی آمریکا باقی مانده است و در نمودار زیر در صورت شکست سطوح ۱۱۰۳ و ۱۱۰۰ حرکت کاهشی را پیش بینی می کنیم.

سقوط اخیر اونس طلا به پایین ترین سطح یک ماهه گذشته نشان دهنده واکنش بازار به قرار گرفتن در موج نزولی c است که در روزهای اخیر نشانه های دقیق آن کاملا مشهود بوده است. امری که در صورت تحقق، شاید بتواند به انجام حرکت کاهشی برای بازگشت به محدوده های پایین ۱۱۰۳ و ۱۱۰۰ کمک کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا