تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم اگر قیمت موفق به شکست سطح ۴۳٫۳۰ دلار/بشکه شود بتواند به ترتیب تا سطوح ۴۲٫۳۰ و ۴۱٫۴۷ کاهش یابد و این در حالی است که برگشت قیمت به بالای سطح ۴۵ (خط روند پایینی الگوی مثلث) موجب نقض سناریوی کاهشی به سطوح ۴۳٫۳۰ و ۴۲٫۳۰ و ۴۱٫۴۷ می شود.

دیروز ذخایر هفتگی نفت انجمن مواد نفتی آمریکا (API) به میزان ۲٫۱+ میلیون بشکه افزایش یافت که این موضوع یکی از دلایل کاهش روز گذشته قیمت نفت محسوب می شد و در چارت پایین مشخص است قیمت نفت آمریکا سطح حمایت ۴۳٫۷۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) را شکسته است اما در شکست سطح ۴۳٫۳۰ فعلا ناکام مانده است و به خاطر همین دوباره به بالای سطح ۴۳٫۷۷ برگشته است و باید منتظر ماند و دید موفق به برگشت به درون الگوی مثلث می شود یا نه.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این الگوی مثلث از سطح ۴۹٫۳۳ (بالاترین سطح روز ۳۱ اوت) شکل گرفته است که اگر موفق به شکست سطح ۴۳٫۳۰ شود هدف نزولی ۴۱٫۴۷ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج کاهشی ۵۳٫۵۰ – بالاترین سطح روز ۱۵ جولای – به ۳۷٫۷۵ – پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) را نمایان می سازد.

در صورت صعود و بسته شدن کندل دو ساعته قیمت در بالای سطح ۴۵ موجب شروع حرکت افزایشی به سطح ۴۵٫۶۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) است. در تقویم اقتصادی امروز بازار به غیر از شاخص مدعیان بیمه بیکاری هفتگی آمریکا اخبار چندانی را نشان نمی دهد و تنها خبر مورد توجه بازار اعلام موجودی ذخایر نفت انرژی آمریکا در ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران است و پیش بینی می شود از رقم قبلی ۴٫۷+ میلیون بشکه به ۹۰۰+ هزار بشکه تغییر یابد.

به اعتقاد من، حرکت اصلاحی نفت تا سطح ۴۵ پیش خواهد رفت و پس از آن اگر این سطح شکسته شود می بایست شاهد شروع حرکت اصلاحی به سوی سطح ۴۵٫۶۳ باشیم. با این حال، در صورت تثبیت قیمت در پایین سطح ۴۳٫۳۰ و از آنجایکه پس از آن سطح حمایت خاصی در مقابل نفت نخواهد بود، امکان کاهش به سطوح ۴۲٫۳۰ و ۴۱٫۴۷ دلار/بشکه وجود خواهد داشت و معامله گران ترجیح می دهند تا هنگام مشخص شدن خبر آمار موجودی ذخایر نفتی آمریکا منتظر بمانند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۴۷٫۴۳ دلار/بشکه را بشکند و به سوی سطح ۴۵٫۸۸ کاهش یابد که این موضوع را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی c نشان داده است.

در چارت پایین به وضوح مشخص است این موج سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۵۳٫۴۷ آغاز گردیده است و در این موج ممکن است تا سطح ۴۵٫۸۸ کاهش یابد که این سطح را خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی نشان داده است.

با توجه به کاهش روز گذشته قیمت نفت برنت می توان چنین نتیچه گرفت که الگوی گوه به یک الگوی نزولی برای نفت برنت تبدیل شده است که در چارت پایین مشاهده می فرمائید و امروز عمده توجهات بازار به خبر آمار موجودی ذخایر نفتی آمریکا در ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران معطوف است.

خط روندی که به موازات خط روند پایینی الگوی گوه رسم شده به هدف نزولی ۴۲٫۵۹ و ۴۱٫۸۱ (به ترتیب خطوط فیبوناچی ۱۵۰ و ۱۶۱٫۸ درصدی) اشاره دارد و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح مقاومت ۴۸٫۳۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) است.

در صورت ایجاد این پتانسیل برای کاهش قیمت نفت برنت در کوتاه مدت باید به سمت سطح ۴۵٫۸۸ حرکت کند و بازه قیمتی ۴۷٫۴۳ برای نفت برنت یک محدوده مهم است که در سطح فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی قرار دارد و در حال حاضر و با توجه به شرایط فعلی معاملات نفت برنت و در کنار تحلیل تکنیکال جهت بررسی دقیق تر حرکت احتمالی قیمت در آینده توجه به شکست سطح حمایت ۴۷٫۴۳ دلار/بشکه مهم است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت