تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

در جفت ارز یورو – دلار بر اساس بررسی اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال با توجه به سطوح حمایت قیمت در اطراف خط میانگین متحرک ۵۵ روزه و انتظار معامله گران برای جلسه هفته آینده بانک فدرال رزرو آمریکا (FOMC) هنوز زمان کاهش قیمت فرا نرسیده است و امروز سطوح حمایت قیمت یورو بر روی سطح ۱٫۱۱۷۰ و ۱٫۱۱۴۰ قرار دارند.

امروز یک محدوده بسیار مهم در فاصله قیمتی حمایت ۱٫۱۱۷۰ ، ۱٫۱۱۴۰ ، ۱٫۱۱۳۵ ، ۱٫۱۱۲۵ و ۱٫۱۱۲۰ وجود دارد که برای امروز مقداری از سفارشات خرید یورو در این ناحیه قرار دارند و اکنون قیمت در بالای سطح ۱٫۱۲۰۰ (خط میانگین متحرک ۱۰ روزه) قرار دارد.

با خروج رو به بالای قیمت از منطقه ۱٫۱۲۵۰ و ۱٫۱۲۶۰ (اطراف خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) به احتمال قوی یک جرکت اصلاحی به سوی سطوح ۱٫۱۲۸۰ ، ۱٫۱۲۸۵ و ۱٫۱۳۰۰ آغاز خواهد شد و اگر این سطح ۱٫۱۳۰۰ نیز شکسته شود می تواند باعث افزایش قیمت به سوی سطح ۱٫۱۳۶۵ و ۱٫۱۳۷۰ شود.

آنچه فعلا می توان گفت اینکه برای خروج رو به بالا یا پایین از این ناحیه فوق فعلا باید صبر کرد. در صورت ایجاد پتانسیل کاهشی در قیمت یورو به پایین سطوح ۱٫۱۱۰۰ (اطراف خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) و ۱٫۱۰۹۰ (پایین ترین سطح روز ۳ سپتامبر) آنگاه نمودار مجددا احتیاج به تحلیل دارد.

برای امروز بازه ۱٫۱۲۸۰ تا ۱٫۱۳۰۰ را میتوان یک سقف و مقاومت خوب برای قیمت یورو دانست و سطوح حمایت ۱٫۱۲۷۰ ، ۱٫۱۲۴۰ ، ۱٫۱۲۳۵ پس از آن ۱٫۱۲۲۵ و ۱٫۱۲۲۰ اهمیت ویژه‌ای دارند.

ارزش پوند در مقابل دلار آمریکا نیز پس از انتشار صورتجلسه بانک مرکزی انگلیس به بالاترین سطح ۲ هفته گذشته رسیده است. در متن صورتجلسه  کمیته سیاستگذاری پولی بانک مرکزی انگلیس (BoE)، مشخص شد که بیشتر مقامات این بانک نگرانی کمتری نسبت به نوسانات اخیر بازارهای مالی ناشی از مشکلات چین بر اقتصاد انگلیس دارند و از آنجایی که لحن صورتجلسه قوی بود ارزش پوند در مقابل دلار آمریکا در تلاش برای شکست سطح مقاومت ۱٫۵۴۵۰ است.

از منظر تحلیل تکنیکال حرکت صعودی پوند به سوی سطح ۱٫۵۴۹۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۱٫۵۸۲۰ به ۱٫۵۱۶۴) و ۱٫۵۵۰۰ تنها در صورتی تایید خواهد شد که پوند در بالای سطح ۱٫۵۴۱۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) تثبیت شود و از سطح مقاومت ۱٫۵۴۵۰ با قدرت عبور کند. سطوح مقاومت بعد از ۱٫۵۵۰۰ به ترتیب بر روی ۱٫۵۵۰۹ (خط میانگین متحرک ۳۰ روزه) ۱٫۵۵۵۰ (کف ابر ایچیموکوی روزانه) و ۱٫۵۵۶۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) قرار دارند.

در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن نیز در حال حاضر قیمت در محدوده ۱۲۰٫۵۰ ، ۱۲۰٫۴۵ و پس از آن ۱۲۰٫۲۰ و ۱۲۰٫۰۰ سفارشات خرید دارد که می توان گفت این سطوح برای امروز حمایتهای مهمی هستند و سطوح مقاومت قیمت نیز به ترتیب بر روی ۱۲۱٫۴۰ و ۱۲۱٫۵۰ قرار دارند و هم اکنون عمده توجه بازار به جلسه بانک مرکزی آمریکا در روز ۱۷ سپتامبر است.

در سایر تحولات برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن همانطور که در چارت پایین تایم فریم روزانه مشخص است پیش بینی می کنیم که قیمت آن به روند افزایشی خود از سطح ۱۵۰۶ دلار/تن (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) به سوی سطح ۱۶۸۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) ادامه دهد و اگر این سطح شکسته شود زمینه را برای صعود بیشتر به سوی سطح ۱۷۴۱ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) ایجاد خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم