تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن با سطح مقاومت ۱۱۱۵ مواجه شود و اگر بتواند از این سطح مقاومت عبور کند به ترتیب تا سطوح ۱۱۱۷ ، ۱۱۲۰ و ۱۱۲۷ افزایش می یابد که سطح ۱۱۲۷ در نمودار زیر بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی واقع شده است اما اگر نتواند از سطح مقاومت ۱۱۱۵ عبور کند دوباره کاهش می یابد.

اکنون این احتمال قویا وجود دارد که با انجام این حرکت اصلاحی به ۱۱۱۵ و با توجه به تثبیت قیمت پایین این سطح بار دیگر شاهد ادامه روند نزول اونس طلا باشیم و به باور ما اونس طلا مجدد از نزدیکی سطح مقاومت ۱۱۱۵ در سراشیبی سقوط قرار خواهد گرفت و با توجه به عدم شکست مقاومت ۱۱۱۵ می بایست به این سقوط تن دهد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود قیمت اونس طلا در تلاش برای عبور از سطح ۱۱۱۵ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) است اما هنوز موفق نشده است و از این رو تمامی تحولات قیمت می بایست بر روی نمودار یک ساعته دنبال شود. برای امروز سطح مقاومت کلیدی ۱۱۱۵ و پس از آن سطوح ۱۱۱۷ و ۱۱۲۰ بسیار حائز اهمیت هستند.

در حال حاضر عمده توجه معامله گران به نشست FOMC (کمیته سیاستگذاری پولی ایالات متحده) است که هفته آینده – پنجشنبه – برگزار خواهد شد و قیمت اونس طلا در روندی خنثی بین سطوح حمایت و مقاومت اشاره شده قرار گرفته است و به نظر می رسد معامله گران در آستانه اعلام نرخ بهره بانک فدرال رزرو آمریکا (FOMC) محتاطانه عمل می کنند.

بانک فدرال رزرو با توجه به نگرانی های بازار از کاهش رشد اقتصادی چین، آمارهای سردرگم اقتصادی و نوسانات اخیر بازارهای مالی در خصوص سیاست های پولی کشور نامطمئن است و بدین جهت ممکن است هفته آینده بازار به این موضع گیری در خصوص نرخ بهره واکنش قابل توجهی نشان دهد.

در حال حاضر می توان گفت قیمت اونس طلا در روندی خنثی مابین سطوح ۱۱۰۰ و ۱۱۱۵ قرار دارد و نکته قابل توجهی در خصوص آن وجود ندارد و بنابراین باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود.

با این حال همانطور که روز گذشته گفتیم باز هم باید منتظر اعلام تصمیم نهایی از سوی FOMC در روز پنجشنبه باشیم. شاید تا آن هنگام بازار به ادامه حرکت در روندی خنثی ادامه دهد.

این هفته تعداد اخبار اقتصادی چندان زیاد نیست و به نظر نمی رسد، پتانسیل لازم برای حرکت بازار را در اختیار داشته باشد، هفته آینده نتیجه جلسه بانک مرکزی آمریکا محرک قابل توجهی برای تعیین جهت حرکت بازار به شمار می رود.

امروز نیز بازار با اخبار کمی همراه است و در بازار ایالات متحده، خبر خاصی منتشر نخواهد شد و تنها امروز خبر قیمت تولید کنندگان آمریکا (PPI) در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام می شود و اگر بالاتر از پیش بینی ها باشد منجر به کاهش اونس طلا به ترتیب به سوی سطوح ۱۱۰۸ ، ۱۱۰۰ و ۱۰۹۸ می شود که این سناریو برای امروز محتمل است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا