تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن با سطح مقاومت در اطراف سطح ۴۵٫۶۳ دلار/بشکه مواجه شود و همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از بررسی سطوح فیبوناچی از نقطه ۳۷٫۷۵ به نقطه ۵۳٫۵۰ تشکیل شده است. در حال حاضر، قیمت در روندی خنثی قرار گرفته و برای امروز سطوح حمایت و مقاومت می بایست مورد توجه قرار گیرند.

از آنجاییکه امروز اخبار خاصی در تقویم اقتصادی روز دیده نمی شود و در آستانه جلسه بانک مرکزی آمریکا در روز پنجشنبه حجم معاملات بازار نیز پایین است، انتظار می رود در تمایلات بازار تغییر سریعی صورت نگیرد و قیمت نفت آمریکا فعلا بین سطوح مقاومت ۴۳٫۷۷ و ۴۵٫۶۳ در نوسان باشد و بدین جهت باید بدقت رفتار قیمت را مد نظر قرار داد و در انتظار شکسته شدن یکی از سطوح فوق بود.

در نمودار زیر مشخص است که الگوی مثلث کاهشی در نمودار زیر بوجود آمده است و این الگو حالتی از تغییرات قیمت نفت است که قیمت هر بار در نزول هایش در محدوده ای از حمایت متوقف می شود در حالی که پس از بازگشت از این محدوده حمایت هر بار به قله قبل از خود نمی رسد. امتداد خطوط بالایی در اتصال به مقاومت پایینی، الگویی می سازد که نشان دهنده آغاز یک حرکت قوی بازار می باشد که در چارت پایین دیده می شود.

تغییرات قیمت معمولا خط حمایت در این الگو را می شکند و می توان انتظار داشت که به اندازه قاعده اولین حرکت داخل مثلث کاهشی بازار در جهت پایینی کاهش داشته باشد و معمولا این الگو بعد از یک روند کاهشی به وجود می آید.

برای پایداری حرکت کاهشی میان مدت، می بایست سطح مقاومت ۴۵٫۶۳ که بر روی خط فیبوناچی۵۰ درصدی است پایدار بماند و روند نزولی پس از توقف این حرکت اصلاحی قیمت در نزدیکی سطح مقاومت و تثبیت قیمت نفت خام سبک آمریکا در پایین خط روند کاهشی الگوی نزولی به سوی سطح ۴۳٫۷۷ دلار/بشکه تشکیل شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن همچنان با منطقه مقاومت در نزدیکی سطح ۴۸٫۳۹ دلار/بشکه مواجه شود که این سطح در نزدیکی محل برخورد قیمت به خط روند نزولی رسم شده الگوی گوه (Wedge) است.

در نمودار پایین به الگوهای تکنیکال نفت برنت دریای شمال توجه فرمایید، شرایط خنثی معاملاتی که هم اکنون بین سطوح ۴۷٫۴۳ و ۴۸٫۳۹ حاکم است، بزودی به اتمام خواهد رسید و به این دلیل می بایست در انتظار شکسته شدن سطوح و بازگشت به سوی سطح حمایت ۴۷٫۴۳ باشیم.

بدین ترتیب حرکاتی در بازار شکل خواهد گرفت که این حرکات در واقع تقابل فروشندگان و خریداران کوتاه مدت است که می تواند در الگوی روزانه پس از شکست یکی از خطوط روند بالایی یا پایینی الگوی گوه، نوسانات جدیدی را برای نفت برنت تشکیل دهد. برای تغییر حرکت اصلاحی فعلی، شکسته شدن مجدد سطح حمایت ۴۷٫۴۳ و تثبیت قیمت در پایین آن لازم است.

با نگاهی به نمودار ۱ ساعته پایین مشخص می شود که قیمت نفت برنت برای عبور از سطح مقاومت ۴۸٫۳۹ و خط روند بالایی الگوی گوه با چالشهای جدی روبرو است و برای امروز معامله گران با ورود در نقطه پایین ۴۷٫۴۳ باز هم حرکت کاهشی را ادامه می دهند و این سطوح برای فروشندگان نفت برنت سطح قابل توجهی است و روند کلی حرکت کماکان ادامه حرکت نزولی است.

برای امروز با شکسته شدن خط روند پایینی الگوی گوه در جهت نزولی سرانجام حرکت اصلی نفت برنت مشخص می شود و تن به ادامه حرکت نزولی خواهد داد. بنابراین با توجه به ناتوانی قیمت در عبور از خط روند بالایی الگوی گوه و تثبیت قیمت پایین سطح مقاومت ۴۸٫۳۹ دلار/بشکه ما از هم اکنون روند نزولی را برای نفت برنت دریای شمال ادامه دار پیش بینی می کنیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت