تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن تحلیل روز گذشته معتبر است و همچنان پیش بینی می کنیم قیمت آن در نزدیکی محدوده ۵۳۰۸ و ۵۲۸۸ دلار/تن مورد حمایت قرار گیرد و دوباره از نزدیکی این سطوح با افزایش روبرو شود که سابقا بدان اشاره کردیم.

در چارت پایین این منطقه حمایت در نزدیکی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج کاهشی ۵۷۲۲٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۹ جولای) به ۴۸۵۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) و خط ۵۰ درصدی فیبوناچی دیگر در موج افزایشی c قرار گرفته است که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۸۵۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) تشکیل شده است که مشاهده می فرمائید.

به باور ما قیمت مس در این موج از توانایی خوبی برای رسیدن به سطح ۵۵۳۸ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) برخوردار است و این در حالی است که در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۵۲۸۹ زمینه را برای کاهش به سطح ۵۱۸۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) فراهم می آورد.

از دیدگاه تحلیل تکنیکال در صورت تثبیت قیمت مس در بالای سطح ۵۳۹۱ راه برای صعود بیشتر تا نرخ ۵۴۲۹ هموار خواهد شد و در حرکت نزولی، تنها بازگشت قیمت به پایین سطح ۵۲۸۸ می تواند روند صعودی را موقتا متوقف کند و قیمت را در محدوده خنثی مابین نرخهای ۵۲۸۸ و ۵۱۸۶ قرار دهد که دیروز بدان اشاره کردیم.

در حال حاضر روند مس در بازار بورس فلزات لندن در ناحیه ای قرار گرفته که محدوده ۵۳۰۸ تا ۵۲۸۸ سطوح حمایت آن می باشند و به نظر می رسد قیمت مس میل به داشتن روند و حرکت افزایشی به ترتیب به سوی سطوح ۵۳۹۱ ، ۵۴۲۹ و ۵۵۳۸ دلار/تن باشد که هر یک از این سطوح در نمودار پایین با خطوط فیبوناچی به وضوح مشخص گردیده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن دلیلی برای تغییر تحلیل روز گذشته وجود ندارد و همچنان پیش بینی می کنیم قیمت آن در اطراف سطوح ۱۶۱۸ و ۱۶۱۱ دلار/تن مورد حمایت قرار گیرد و دوباره از نزدیکی این سطح با افزایش روبرو شود که دیروز بدان اشاره کردیم.

همانطور که در چارت پایین به وضوح مشخص است این سطوح حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی و ۱۵۰ درصدی از موج افزایشی ۱۵۲۵٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۶ اوت) تشکیل شده است که این تحلیل براساس افزایش قیمت از سطح ۱۵۰۶ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) به ۱۵۶۳ (بالاترین سطح روز ۲۵ اوت) در نظر گرفته شده است.

در نمودار زیر خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۱۵۲۵٫۵۰ باعث ایجاد یک محدوده حمایتی در اطراف سطوح ۱۶۱۷ و ۱۶۱۱ شده است و به باور ما این موج افزایشی به ترتیب تا سطوح ۱۶۵۲ و ۱۶۸۶ امتداد خواهد یافت که این حرکت را بررسی سطوح فیبوناچی از حرکت کاهشی قیمت از سطح ۱۹۷۷ (بالاترین سطح روز ۶ مه) به ۱۵۰۶ نشان داده است.

همانطور که سابقا بدان اشاره کردیم سطح مقاومت امروز قیمت آلومینیم نیز بر روی ۱۶۳۲ (خط فیبوناچی ۱۸۶٫۴ درصدی) قرار دارد و اگر این سطح با قدرت شکسته شود سیگنالی در جهت استمرار روند افزایشی قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح ۱۶۵۲ (خط فیبوناچی ۲۲۳٫۶ درصدی) و پس از آن سطح ۱۶۸۶ دلار/تن صادر خواهد شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم