تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

برای شاخص جهانی دلار آمریکا که ارزش آن را در برابر پایه سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند، یورو ، ین ژاپن ، دلار کانادا ، پوند انگلیس ، کرون نروژ و فرانک سوئیس در حال حاضر شش ارز عمده تشکیل دهنده سبد مذکور هستند، پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سوی سطح ۹۴٫۷۰ کاهش یابد که این حرکت را شکسته شدن سطح ۹۵٫۵۶ تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۹۸٫۳۳ به ۹۱٫۰۷۷ قرار گرفته است. براساس قواعد تکنیکال در صورت عبور قیمت از یک حمایت تا سطح بعدی فیبوناچی حرکت خواهد کرد که سطح بعدی حمایت بر روی سطح ۹۴٫۷۰ می باشد که بر روی سطح فیبوناچی ۵۰ درصدی قرار گرفته است.

امروز در تقویم اقتصادی به غیر از شاخص قیمت تولید کنندگان آمریکا (PPI) و تمایلات مصرف کنندگان دانشگاه میشیگان آمریکا، خبر قابل توجهی دیده نمی شود و تمرکز بازار به کاهش بازارهای سهام خواهد بود که می تواند محرّک یورو برای حرکت صعودی به بالای سطح ۱٫۱۳۰۰ باشد.

در حال حاضر حرکت یورو در مقابل دلار در روندی خنثی مابین سطوح ۱٫۱۲۵۰ و ۱٫۱۳۰۰ دنبال شود و سپس بعد از این روند خنثی هدف ۱٫۱۳۵۰ مورد توجه قرار می گیرد و با توجه به کاهش بازار سهام و تقاضا برای خرید ارزهای مطمئن و کم بازده، رسیدن یورو به سطح ۱٫۱۳۵۰ کار چندان دشورای نخواهد بود.

برای امروز تنها می توان به انجام معاملات در روند روزانه اندیشید و از فرصتهایی خرید که در نزدیکی سطوح ۱٫۱۲۵۰ ، ۱٫۱۲۴۰ ، ۱٫۱۲۳۰ ، ۱٫۱۲۱۰ و پس از آن سطوح ۱٫۱۲۰۰ ، ۱٫۱۱۸۵ و ۱٫۱۱۸۰ ایجاد می کند با هدف ۱٫۱۳۵۰ بهرمند شد. مقاومتهای بعد از سطح۱٫۱۳۵۰ به ترتیب بر روی ۱٫۱۳۶۰ ، ۱٫۱۳۷۰ و پس از آن سطوح ۱٫۱۴۰۰ و ۱٫۱۴۲۰ تشکیل شده اند.

نکته قابل توجه دیگر آنکه در زوج یورو مقابل پوند قیمت به بالای سطح ۰٫۷۳۲۵ (خط مقاومت میانگین متحرک ۲۰۰ روزه گذشته) رسیده است که امروز شکست این خط می تواند بدلیل تاثیر ارزهای متقاطع بر یکدیگر باعث تقاضای یورو در مقابل ارزهای اصلی گردد.

همانطور که می دانیم بازار به سنّت همیشگی خود قبل از اعلام اخبار بسیار مهم در روندی خنثی به حرکت ادامه می دهد و در انتظار اعلام خبر باقی خواهد ماند. هر قدر انتظار بازار طولانی تر و روند خنثی با نوساناتی کم صورت گیرد، می توان انتظار یک حرکت و واکنش پرقدرت را در لحظه اعلام خبر داشت و با نگاهی به نمودارهای بازار می توان پیش بینی کرد که خبر هفته آینده بانک فدرال رزرو آمریکا (FOMC) با واکنشهای قابل توجهی برای ایندکس دلار آمریکا همراه خواهد بود.

انتشار هفته آینده بانک فدرال رزرو آمریکا (FOMC) که روز پنجشنبه صورت خواهد گرفت- بی تردید مهمترین رویداد خبری هفته بعد است که طی روز ها و هفته های و حتی ماههای گذشته به یکی از محرّک های اصلی بازار تبدیل گردیده و گمانه ها در خصوص زمان افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا یکی از مهمترین موضوعاتی است که مورد توجه بازار و محافل خبری قرار گرفته است و همچنان با پتانسیل بالا در انتظار اعلام این خبر باقی بماند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار