تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن مجدد سطح مقاومت ۵۴۳۰ دلار/تن را لمس کند و اگر قیمت به بالای این سطح برسد باعث افزایش به سطح مقاومت بعدی ۵۵۳۸ می شود.

همانطور که در چارت تایم فریم یک ساعته پایین مشخص است این سطوح مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی c قرار دارد که سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۴۸۵۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) شکل گرفته است.

قیمت مس در این موج از توانایی خوبی برای رسیدن به سطح مقاومت ۵۵۳۸ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) برخوردار است. به باور ما حرکت اصلاحی قیمت که در برخورد به سطح حمایت ۵۴۳۰ اتفاق افتاده تکمیل گردیده است و قیمت مس در موج c قرار گرفته است و برای امروز افزایش قیمت به سطح ۵۴۴۵ تاییدی در جهت شکست کامل سطح مقاومت ۵۴۳۰ می باشد.

در حرکت نزولی نیز سطح حمایت قیمت بر روی ۵۳۰۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) وجود دارد و اگر از پایین این سطح حمایت با قدرت شکسته شود زمینه را برای برگشت به سوی سطح ۵۱۸۶ فراهم می آورد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج کاهشی ۵۷۲۲٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۹ جولای) به ۴۸۵۵ است.

در هر صورت برای امروز الگوی صعودی همچنان پایدار است و باید توجه داشت که شکسته شدن سطح مقاومت ۵۴۳۰ می تواند منجر به صعود قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن تا سطح مقامت بعدی ۵۵۳۸ دلار/تن گردد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن با سطح مقاومت ۱۶۴۴ دلار/تن مواجه شود و تنها به شرط آنکه از بالا این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود باعث تقویت قیمت به سوی سطح مقاومت ۱۶۶۰ می شود در غیر این صورت باید با احتیاط عمل کرد.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این دو سطوح مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از موج افزایشی c قرار گرفته اند که این موج سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۵۰۶ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) است.

لازم به ذکر است تا زمانیکه قیمت در موج c در پایین سطح مقاومت ۱۶۴۴ قرار گیرد ممکن است که به سوی سطح حمایت ۱۶۲۴ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) اصلاح کند. برای امروز تنها افزایش قیمت به سطح ۱۶۴۸ سیگنالی در جهت شکست کامل سطح مقاومت ۱۶۴۴ است.

بنابراین با توجه به اینکه قیمت هم اکنون در پایین سطح مقاومت ۱۶۴۴ قرار دارد، انتظار می رود حرکت اصلاحی به سطح ۱۶۲۴ ادامه یابد و همانطور که در بالا گفتیم تنها در صورت شکسته شدن سطح مقاومت ۱۶۴۴ و افزایش به ۱۶۴۸ هدف بعدی صعود قیمت تا نرخ ۱۶۶۰ دلار/تن خواهد بود که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم