تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۵۲۸۹ دلار/تن را بشکند و به سطح حمایت بعدی ۵۱۸۶ کاهش یابد و این حرکت را تشکیل سقف کوچک در اطراف سطح مقاومت ۵۳۹۱ در چارت پایین تایم فریم ۱ ساعته نشان داده است.

این سطح مقاومت و سطوح حمایت به ترتیب بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۵۷۲۲٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۹ جولای) به ۴۸۵۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) تشکیل شده است. سطح ۵۲۸۹ که سابق سطح مقاومت بود، اکنون نقش حمایت را برعهده دارد و برای امروز امتداد فشار در زیر نرخ ۵۲۸۹ راه را برای سقوط تا سطح ۵۱۸۶ هموار خواهد کرد.

براساس سقف دو قلوی کوچکی که در اطراف سطح مقاومت ۵۴۳۵ (بالاترین سطح روز ۱۰ سپتامبر) ساخته شده است، انتظار داریم که قیمت جهانی مس بیشتر تحت فشارهای نزولی قرار گیرد و در حرکت صعودی نیز تنها به شرط شکسته شدن قدرتمند سطح مقاومت ۵۳۹۱ باعث تایید از سرگیری روند افزایشی به سوی سطح ۵۵۳۸ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی c) می شود.

بنابراین برای بدست آوردن چشم انداز روشنی از نوسانات بازار باید در انتظار شکسته شدن سطح ۵۲۸۹ بود و برای امروز پیش بینی می شود، قیمت جهانی مس بتواند با شکست این سطح حمایت تا حدود سطح ۵۱۸۶ کاهش یابد و همچنان روند حرکت مس را نزولی می دانیم و انتظار می رود تا زمانیکه قیمت پایین سطح مقاومت ۵۳۹۱ دلار/تن قرار دارد، این حرکت نزولی نیز ادامه داشته باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۱۶۱۲ دلار/تن را دوباره لمس کند و اگر این سطح شکسته شود منجر به کاهش قیمت به سوی سطح حمایت بعدی ۱۶۰۱ می شود.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی و ۷ درصدی از موج افزایشی c تشکیل شده اند که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۵۰۶ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) است.

در نمودار پایین خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۱۵۰۶ با قدرت شکسته شده است که نشاندهنده مومنتوم بازار برای برگشت به سوی سطح ۱۵۹۲ (پایین ترین سطح روز ۸ سپتامبر) است.

این در حالی است که در حرکت افزایشی صعود قیمت به بالای سطح مقاومت ۱۶۳۰ موجب تقویت قیمت به سوی سطح ۱۶۴۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود.

با این توضیح، هرچند قیمت آلومینیم آلیاژی سعی در حفظ قدرت کاذب خود در بالای سطح مقاومت ۱۶۴۳ کرده بود، اما با حرکت این چند روز گذشته، دور جدیدی از روند نزولی برای آن رقم خورده است.

این موضوع می تواند به سرعت گرفتن روند نزولی آن کمک بیشتری کند و نیز چنانچه طبق پیش بینی های صورت گرفته سطح حمایت ۱۶۱۲ شکسته شود باید در انتظار کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۱۶۰۱ دلار/تن باشیم که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم