تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا هنوز پیش بینی می کنیم قیمت آن دو مرتبه به سطح حمایت ۱۰۹۸ کاهش یابد و اگر این سطح شکسته شود منجر به کاهش بیشتر قیمت به سطح ۱۰۸۹ می شود که در این چند روز گذشته بدان اشاره کردیم.

در نمودار پایین این سطوح حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۱۰۷۷ (پایین ترین سطح روز ۲۴ جولای) به ۱۱۶۸ (بالاترین سطح روز ۲۱ اوت) قرار گرفته اند. حرکت اصلاحی که روز جمعه در برخورد به سطح حمایت ۱۰۹۸ رخ داده است به نظر می رسد که در حوالی سطح مقاومت ۱۱۱۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) به پایان رسیده است.

برای امروز انتظار می رود حرکت قیمت در حرکت اصلاحی با سطح مقاومت ۱۱۱۲ مواجه شده و سطح مقاومت بعدی بر روی ۱۱۱۵ تشکیل شده است و تنها شکسته شدن سطوح مقاومت ۱۱۱۲ و ۱۱۱۵ راه برای اصلاح به ۱۱۲۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) هموار خواهد کرد.

بنابراین امروز تا زمانی که قیمت در زیر سطوح مقاومت ۱۱۱۲ و ۱۱۱۵ قرار دارد، حرکت در روندی نزولی قرار دارد و در حرکت نزولی، سقوط به زیر نرخ ۱۰۹۸ فروشندگان را با هدف ۱۰۸۹ به بازار بازخواهند گرداند و امروز احتمال لمس مجدد سطح ۱۰۹۸ زیاد است. به نظر می رسد در آستانه اعلام تصمیم فردا شب بانک مرکزی آمریکا (FOMC) سرمایه گذاران با احتیاط بیشتری اقدام به انجام معاملات می کنند.

در حال حاضر نوسانات قیمت اونس طلا در روندی خنثی و مابین نرخهای ۱۰۹۸ و ۱۱۱۵ ادامه دارد و نشانه ی خاصی از احتمال شکسته شدن یکی از این سطوح دیده نمی شود و در حال حاضر انتظار می رود حرکت قیمت در روندی خنثی ادامه یابد تا زمانیکه یکی از سطوح مقاومت ۱۱۱۲ یا حمایت ۱۰۹۸ بطور کامل شکسته شود و حرکت در مسیری مشخص ادامه یابد.

اخبار متعددی که فردا در بازار از جلسه بانک مرکزی آمریکا منتشر خواهد شد، می تواند پتانسیل لازم برای حرکت و خروج از این روند خنثی را برای اونس طلا فراهم آورد. در این میان، بی شک، اخبار آمریکا توجه خاص بازار را به خود جلب خواهد کرد. چنانچه می دانیم، بازار به سنّت همیشگی خود قبل از اعلام اخبار بسیار مهم در روندی خنثی به حرکت ادامه می دهد و در انتظار اعلام خبر باقی خواهد ماند.

هر قدر انتظار بازار طولانی تر و روند خنثی با نوساناتی کم صورت گیرد، می توان انتظار یک حرکت و واکنش پرقدرت را در لحظه اعلام خبر داشت. با نگاهی به نمودارهای بازار می توان پیش بینی کرد که خبر فردا با واکنشهای قابل توجهی همراه خواهد بود.

امروز در ایالات متحده آمار قیمت مصرف کنندگان (CPI) در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام می شود و انتظار می رود با کاهش از رقم %۰٫۱ دوره قبل به %۰٫۰ کاهش یابد و همچنین انتظار می رود شاخص خالص قیمت مصرف کنندگان آمریکا همانند دوره قبل %۰٫۱ اعلام شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا