تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۴۵٫۶۳ دلار/بشکه را لمس کند که این حرکت را تشکیل سطح حمایت قیمت در سطح ۴۳٫۷۷ تایید کرده است.

همانطور که در چارت تایم فریم یک ساعته پایین مشخص است این سطح مقاومت و حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج کاهشی ۵۳٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۱۵ جولای) به ۳۷٫۷۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) قرار گرفته اند.

در حرکت صعودی زمانی می توان از شکست قدرتمند سطح مقاومت ۴۵٫۶۳ و خط روند نزولی رسم شده مطمئن شد که قیمت نفت آمریکا به سطح ۴۶٫۱۱ افزایش یابد تا بتواند موجب تقویت قیمت نفت آمریکا به سوی سطح ۴۷٫۴۸ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) گردد.

چنانکه در گزارشهای قبلی اشاره کردیم، در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن کامل سطح حمایت ۴۳٫۷۷ احتمال کاهش قیمت نفت آمریکا به سطح ۴۱٫۴۷ را بوجود خواهد آورد. با نزدیک شدن به جلسه بانک مرکزی آمریکا آهسته آهسته تمامی توجهات بازار به آن معطوف می شود و از ابتدای هفته نیز قیمت نفت آمریکا در نوار نسبتا باریکی حرکت کرده است که این خود نشاندهنده انتظار بازار برای این جلسه است.

امروز آمار موجودی ذخایر نفت آمریکا ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران اعلام می شود و همواره این آمار یکی از محرکین اصلی بازار بوده است و انتظار میرود از رقم قبلی ۲٫۵۷۰+ میلیون بشکه به ۱٫۱۷۳+ میلیون بشکه تغییر یابد. لازم به ذکر است دیروز آمار ذخایر هفتگی انجمن نفت آمریکا (API) به میزان ۳٫۱۰۰- میلیون بشکه کاهش داشت.

با توجه به احتمال حرکت اصلاحی امروز قیمت نفت آمریکا به سطح مقاومت ۴۵٫۶۳ دلار/بشکه بازار چندان تمایلی به حرکت نداشته و معامله گران ترجیح می دهند تا هنگام مشخص شدن اخبار امروز و فردا منتظر بمانند. از این رو برای امروز در انتظار تحولات بازار خواهیم بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن با سطوح مقاومت ۴۸٫۷۰ و ۴۹٫۰۹ دلار/بشکه مواجه شود که این سطوح در نمودار پایین به ترتیب بر روی خط روند نزولی رسم شده و خط فیبوناچی ۵۰ درصدی قرار گرفته اند.

اگر قیمت به همین صورت پایین این سطوح در نوسان باشد می بایست در انتظار فرود قیمت به سوی سطوح ۴۷٫۶۶ و ۴۶٫۶۶ باشیم که این سطوح در نمودار پایین به ترتیب بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۱۰۰ درصدی مشخص شده اند. در نمودار زیر مشخص است که قیمت نفت برنت در موج نزولی c در نوسان است که این موج سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۵٫۱۴ می باشد.

بررسی سطوح فیبوناچی هدف این موج نزولی را سطح ۴۶٫۶۶ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) نشان می دهد. همین بررسی فیبوناچی بیانگر آن است که سطح مقاومت قیمت بعد از سطح ۴۸٫۲۲ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) بر روی ۴۹٫۰۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) تشکیل شده است که این سطح ۴۸٫۲۲ در زیر خط روند نزولی رسم شده از سطح ۵۵٫۱۴ (بالاترین سطح روز ۳۱ اوت) قرار گرفته است.

برای امروز این احتمال وجود دارد که حرکت اصلاحی فعلی در حوالی سطح مقاومت ۴۹٫۰۹ به پایان برسد و در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۴۹٫۰۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۴۳٫۰۳ – پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت- به ۵۵٫۱۴) باعث افزایش قیمت نفت برنت دریای شمال به سطح ۴۹٫۹۶ دلار/بشکه (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

 نفت برنت