تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کیم قیمت آن سطح حمایت ۵۲۹۹ دلار/تن را لمس کند و اگر این سطح شکسته شود منجر به کاهش قیمت به سوی سطح ۵۲۵۷ می شود.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۵۰۷۹ (پایین ترین سطح روز ۴ سپتامبر) به ۵۴۳۵ (بالاترین سطح روز ۱۰ سپتامبر) قرار دارد که فعلا مانع از افزایش قیمت به سوی سطح ۵۲۵۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) شده است.

سطح مقاومت قیمت نیز بر روی سطح ۵۳۵۱ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) قرار گرفته است و اگر از بالا این سطح شکسته شود باعث تقویت قیمت به سطح ۵۳۸۳ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) می شود.

در نمودار پایین خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۴۸۵۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) همچنان پایدار است و تا زمانیکه قیمت بالای این خط روند قرار دارد باید با احتیاط عمل کرد. در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۵۲۹۹ می تواند منجر به شروع حرکت کاهشی به سطح ۵۲۵۷ گردد.

با توجه به وضعیت قیمت در این حالت می بایست در انتظار ماند تا مشخص شود که آیا این حرکت نزولی موفق به لمس سطح حمایت ۵۲۹۹ و کاهش به ۵۲۵۷ می شود یا هنوز هم احتمال افزایش بیشتر قیمت مس از طریق عبور از سطح مقاومت ۵۳۵۰ دلار/تن وجود دارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح حمایت ۱۵۹۸ دلار/تن را بشکند که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی نشان داده است.

این تحلیل براساس افزایش قیمت از سطح ۱۵۰۶ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) به ۱۶۵۵ (بالاترین سطح روز ۹ سپتامبر) است و نشان می دهد که سطح حمایت قیمت بر روی ۱۵۹۸ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) و مقاومت قیمت بر روی ۱۶۲۰ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) دیده می شود.

حرکت اصلاحی که در برخورد به سطح حمایت ۱۵۹۸ رخ داده است به احتمال زیاد در حوالی سطح مقاومت ۱۶۲۰ به پایان رسیده است و تنها در صورتیکه از بالا این سطح شکسته شود موجب رشد قیمت به سطح ۱۶۳۴ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) می شود.

در چارت پایین مشخص است عمق حرکت نزولی از سطح ۱۶۵۵ نشاندهنده بازگشت روند نزولی قیمت است که به باور ما قیمت آلومینیم آلیاژی به ترتیب تا سطوح ۱۵۸۱ و ۱۵۶۳ (خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی) کاهش می یابد.

بنابراین همانطور که گفتیم سطح فعلی قیمت ۱۶۲۰ مماس با خط ۲۳٫۶ درصدی فیبوناچی است و این تاکیدی دوباره بر مقاومت قیمت فعلی می باشد و همچنین میل به کاهشی شدن قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح حمایت ۱۵۹۸ و پس از آن سطوح ۱۵۸۱ و ۱۵۶۳ دلار/تن قابل مشاهده می باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم