تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

معامله گرانی که این سلسله مقالات را هر روز دنبال می کنند، ملاحظه کرده اند که از ابتدای هفته ترجیع بند ما ذکر اهمیت جلسه فردا شب بانک مرکزی آمریکا (FOMC) بوده است و از ابتدای هفته خاطر نشان ساخته ایم که به دلیل انتظار بازار برای این جلسه مهم در روزهای پیش از آن انتظار موج بلندی را برای ایندکس دلار آمریکا و یورو نداریم و بازار برای شکستن خطوط مهم به انتظار بیانیه بانک فدرال رزرو و سخنرانی فردا شب یلن می نشیند.

اتفاقا اگر به تایم فریم چهار ساعته پوند و یورو ، ین ژاپن ، فرانک سویس در برابر دلار نگاه کنید متوجه سکوت بازار در روزهای پیشین می شوید. البته هر چند در تایم فریم های کوچکتر شاهد امواجی بودیم اما این حرکات الاکلنگ گونه بیشتر نشاندهنده حالت بدون روند بازار بوده تا ایجاد روندی قوی بازار باشد.

بطوریکه در این چند روز گذشته مقاومت ۱٫۱۴۰۰ و حمایت ۱٫۱۲۰۰ زوج EURUSD هنوز دست نخورده باقی مانده اند. در زوج USDJPY نیز منطقه مابین حمایت ۱۱۸٫۵۰ و مقاومت ۱۲۱٫۷۰ همچون حصاری برای این زوج ارز عمل کرده و هنوز بازار قدرت عبور از آن را نداشته است.

امروز شاخص قیمت مصرف کنندگان آمریکا (CPI) که یکی از شاخصهای اصلی تورم محسوب می شود در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران منتشر می شود و چنانچه این آمار در ماه اوت پایین تر از حد انتظار (%۰٫۰) اعلام شود، به نوعی انتظارات بازار از افزایش نرخ بهره بانک فدرال رزرو آمریکا را در ماه سپتامبر پایین می آورد که این برای امروز موجب کاهش ارزش دلار آمریکا می شود.

برای امروز چنانچه ورود برخی از معامله‌گران یورو منجر به ایجاد پتانسیل افزایش قیمت شود آنگاه پیش بینی می کنیم قیمت از نزدیکی سطوح حمایت امروز ۱٫۱۲۱۷ (بالاترین سطح روز ۹ سپتامبر) ۱٫۱۲۰۰ و ۱٫۱۱۹۰ (بالاترین سطح روز ۴ سپتامبر) به سمت نقاط مقاومت ۱٫۱۳۲۰ ، ۱٫۱۳۳۰ پس از آن ۱٫۱۳۵۰ و ۱٫۱۳۷۵ حرکت نماید.

در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن با توجه به موقعیت اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال و محل آنها رسیدن به سطوح ۱۱۹٫۴۰ ، ۱۱۹٫۱۵ و ۱۱۹٫۱۰ الی ۱۱۹٫۰۰ می تواند برخورد به یک حمایت بسیار قوی محسوب شود و احتمال برگشت رو به بالای قیمت از این ناحیه زیاد است. با رسیدن احتمالی قیمت به محدوده ۱۲۰٫۷۵ ، ۱۲۰٫۸۰ ، ۱۲۰٫۹۰ و ۱۲۱٫۰۰ قیمت در منطقه مقاومت قرار خواهد گرفت. مقاومت بعدی بر روی سطوح ۱۲۱٫۱۰ ، ۱۲۱٫۱۵ ، ۱۲۱٫۲۵ و ۱۲۱٫۳۰ دیده می شوند.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز از نقطه نظر فاکتورهای تحلیل تکنیکال در حال حاضر برای امروز قیمت وارد منطقه‌ای بسیار مهم حمایتی ۱۳۵٫۰۰ شده است و این امکان وجود دارد که قیمت در این ناحیه استراحت نماید و سرعت افزایش قیمت به نحو قابل ملاحظه‌ای از نزدیکی این سطح به بالای سطح ۱۳۶٫۰۰ افزایش یابد. در حرکت صعودی به احتمال زیاد امروز قیمت بتواند در برابر فشارهای فروش در نزدیکی سطوح ۱۳۶٫۵۰ ، ۱۳۶٫۷۰ ، ۱۳۶٫۷۵ و ۱۳۷٫۰۰ مقاومت بالایی از خود نشان دهد و در حرکت نزولی سطوح حمایت بعد از سطح ۱۳۵٫۰۰ به ترتیب بر روی ۱۳۴٫۸۵ ، ۱۳۴٫۸۰ ، ۱۳۴٫۵۵ و ۱۳۴٫۵۰ قرار دارند.

در نمودار پایین قیمت جهانی اونس طلا همانطور که مشاهده می فرمائید در حرکت صعودی سطح مقاومت بر روی ۱۱۱۵ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) دیده می شود و اگر امروز در واکنش به خبر قیمت مصرف کنندگان آمریکا شکسته شود بالاتر از آن سطوح مقاومت بعدی بر روی نرخهای ۱۱۲۰ و ۱۱۲۲ قرار دارند. در حرکت نزولی نیز سطوح ۱۱۰۲ و ۱۰۹۸ حمایت قیمت دیده می شوند و پایین تر از آن، حمایت بعدی قیمت بر روی نرخ ۱۰۹۶ است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا