تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز و در آستانه انتشار بیانیه حساس FOMC که ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران اعلام می شود، انتظار می رود بیشتر معامله گران تا قبل از این خبر تمایلی برای ورود به بازار نداشته باشند. از این رو اکنون بازار به انتظار تصمیم نشست FOMC است تا تکلیف خریداران و فروشندگان مشخص شود.

از منظر تحلیل تکنیکال در آستانه ی جلسه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) پیش بینی می کنیم قیمت اونس طلا با سطح مقاومت ۱۱۲۲ مواجه شود و اگر نتواند از این سطح با قدرت عبور کند ممکن است مقداری در پایین این سطح قرار گیرد یا به سوی سطح حمایت ۱۱۱۱ اصلاح کند.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی و سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۱۰۷۷ (پایین ترین سطح روز ۲۴ جولای) به ۱۱۶۸ (بالاترین سطح روز ۲۱ اوت) قرار دارند.

برای امروز تنها در صورت شکسته شدن قیمت در بالای سطح ۱۱۲۲ (تثبیت کندل ۲ ساعته) می بایست در فرضیه معاملاتی و اصلاح به سطح ۱۱۱۱ تجدید نظر کرد و شکسته شدن قیمت در بالای سطح مقاومت ۱۱۲۲ می تواند به صعود تا سطح ۱۱۳۳ بیانجامد و اگر از بالا سطح مقاومت ۱۱۲۲ نیز شکسته شود موجب استمرار حرکت افزایشی آغاز شده از سطح ۱۰۷۷ می شود.

از منظر تحلیل فاندامنتال در آستانه برگزاری جلسه بانک مرکزی آمریکا ، اونس طلا به بالاترین سطح ۱ هفته اخیر دست یافته و امروز در شرایطی به جلسه FOMC نزدیک می شویم که اونس طلا هم اکنون با سطح مقاومت ۱۱۲۲ مواجه شده است و این مسئله برای امروز احتمال شکست یکی از سطوح مقاومت ۱۱۲۲ یا سطح حمایت ۱۱۱۱ را قوی تر می کند.

جواب به این سوال را باید از تفسیر و تحلیل بیانیه امشب بدست آورد و این مقامات فدرال رزرو هستند که بیانیه امشب را می نویسند و امشب قطعه دیگری از پازل چیده خواهد شد. خانم یلن ریس بانک فدرال رزرو آمریکا نیز در ساعت ۲۳:۰۰ به وقت تهران سخنرانی خواهد داشت.

بطور کل نیز این طبیعت بازار است که ساعت های قبل از خبرهای مهم به دلیل انتظار شدید معامله گران برای خبر مورد نظر ، شاهد حرکت تند و تیزی نیستیم که امروز نیز تا قبل از اخبار امشب از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

امروز همچنین در بازار آمریکا آمار مدعیان بیمه بیکاری هفتگی ، شاخص مجوز و شروع ساخت و ساز و آمار صنعتی فیلادلفیای آمریکا اعلام می شوند که البته بدلیل انتظار بازار برای اخبار اصلی امشب به نظر نمی رسد تغییری در فضای کلی بازار ایجاد کنند و امشب همانطور که اشاره کردیم بیشتر توجهات به بیانیه نرخ بهره و کنفرانس خبری یلن ریس بانک فدرال رزرو آمریکا معطوف شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا