تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن در واکنش به خبر کاهش موجود ذخایر نفت آمریکا که دیروز پایین تر از پیش بینی ها اعلام شد با منطقه مقاومت در محدوده ۴۷٫۴۸ تا ۴۷٫۷۸ دلار/بشکه مواجه شود و ممکن است مدتی در پایین این سطوح مقاومت در نوسان باشد یا اینکه مقداری به سوی سطح حمایت ۴۶٫۰۹ اصلاح کند.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این منطقه مقاومت در تایم فریم یک ساعته پایین بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از کاهش ۵۳٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۱۵ جولای) به ۳۷٫۷۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) و خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C تشکیل شده اند.

در چارت پایین قبلا در روز ۱۰ سپتامبر خط فیبوناچی ۵۰ درصدی در سطح ۴۵٫۶۳ و خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی در نرخ ۴۶٫۰۹ با هم دیگر منجر به برگشت و اصلاح قیمت نفت آمریکا شدند و به همین خاطر برای امروز نیز از منظر تحلیل تکنیکال پیش بینی می کنیم این منطقه مقاومت ۴۷٫۴۸ تا ۴۷٫۷۸ باعث برگشت و اصلاح دیگر قیمت نفت آمریکا به سوی سطح حمایت ۴۶٫۰۹ شود.

در حرکت افزایشی چنانچه از بالا سطح مقاومت ۴۷٫۷۸ با قدرت شکسته شود باعث افزایش به سطح ۴۹٫۷۸ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می شود. امروز به غیر از آمارهای مسکن و مدعیان بیمه بیکاری هفتگی و شاخص صعنتی فیلادلفیا آمریکا اخبار چندانی در تقویم اقتصادی روز دیده نمی شود و انتظار می رود بازار در روند خنثی به حرکت خود ادامه دهد و همچنان در انتظار اعلام نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا و سخنرانی یلن باقی بماند.

با ایجاد شرایط اصلاح قیمت نفت آمریکا احتمالا قیمت به سطح ۴۶٫۰۹ برگردد ولی بعد از این حرکت اصلاحی نوسانات بعدی قیمت کاملا تابع شرایط روز بازار خواهد بود و باید در شرایط آتی بازار نمودار نفت آمریکا مجددا مورد بررسی قرار گیرد. طبق نمودار پایین حمایت مهم قیمت نفت خام سبک آمریکا بر روی سطوح ۴۶٫۰۹ و ۴۵٫۶۳ دلار/بشکه قرار دارند یعنی جایی که نمودار قیمت نفت خام سبک آمریکا با سطوح ۲۳٫۶ و ۵۰ درصدی فیبوناچی برخورد می کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت آمریکا

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح حمایت ۴۹٫۰۹ دلار/بشکه اصلاح کند که این موج را می توان یک حرکت در برخورد به سطح مقاومت ۵۰٫۵۱ در نظر گرفت.

همانطور که در چارت تایم فریم یک ساعته پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۴۳٫۰۳ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) به ۵۵٫۱۴ (بالاترین سطح روز ۳۱ اوت) تشکیل شده است و حمایت بعدی قیمت بر روی سطح ۴۹٫۰۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) واقع شده است.

در حرکت افزایشی چنانچه سطح مقاومت ۵۰٫۵۱ با قدرت شکسته شود تاییدی در جهت استمرار موج افزایشی C به سوی سطوح ۵۱٫۶۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) و ۵۲٫۲۸ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) است. این در حالی است که در حرکت کاهشی نفوذ قیمت به زیر سطح ۴۹٫۰۹ منجر به کاهش قیمت به سطح ۴۷٫۶۶ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می شود.

بر اساس شواهد تکنیکال، بازه قیمتی ۵۰٫۵۱ برای نفت برنت یک منطقه مقاومتی موقت به حساب می‌آید و احتمالا امروز را در پایین این فاصله به سر برد و با ادامه فشار فروش و بر حسب حجم این فروشهای احتمالی، قیمت نفت برنت به سطح ۴۹٫۰۹ اصلاح کند و اگر این سطح حمایت با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت به سوی سطح ۴۷٫۶۶ می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی مشخص گردیده است.

در حالیکه امروز اخبار قابل توجهی در ایالات متحده منتشر خواهد شد می توان انتظار داشت که عمده توجه بازار نفت به انتشار بیانیه بانک فدرال رزرو آمریکا (FOMC) و سخنرانی یلن معطوف باشد. چنانچه اقدام امروز معامله‌ گران منجر به ایجاد پتانسیل کاهش قیمت نفت برنت به پایین سطح حمایت ۴۹٫۰۹ شود آنگاه قیمت نفت برنت دریای شمال به سمت سطح ۴۷٫۶۶ دلار/بشکه حرکت خواهد نمود که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت