تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن در نزدیکی سطح حمایت ۵۳۶۳ دلار/تن مورد حمایت قرار گیرد که این حرکت را عدم توانایی قیمت در شکست سطح مقاومت ۵۴۳۰ تایید کرده است.

همانطور که در نمودار زیر می بینید این سطوح حمایت و مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی c قرار دارد که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۸۵۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) است.

به باور ما این موج افزایشی می تواند قیمت مس را تا سطح ۵۵۳۸ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) هدایت کند و اگر از بالا سطح ۵۴۳۰ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) با قدرت شکسته شود زمینه را برای صعود به سوی سطح ۵۵۳۸ فراهم می آورد.

این در حالی است که در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۵۳۶۳ منجر به کاهش قیمت به سوی سطح ۵۳۰۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود.

در نمودار زیر کاملا به وضوح مشخص است تا زمانیکه قیمت در درون تونل افزایشی در نوسان است، احتمال صعود قیمت تا سطح ۵۵۳۸ وجود دارد و از نظر تکنیکی، حرکت در موج افزایشی c ادامه خواهد یافت و شکسته شدن سطح مقاومت ۵۴۳۰ فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن خرید با هدف ۵۵۳۸ است در غیر این صورت ممکن است قیمت مس در حوالی سطح حمایت ۵۳۶۳ مورد حمایت قرار گیرد.

بنابراین برای قیمت مس در بازار بورس فلزات لندن دو حمایت بسیار جدی و قوی در حوالی سطوح حمایت ۵۳۶۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) و ۵۳۰۹ (کف کانال) وجود دارند که هر یک از این سطوح می توانند از ریزش قیمت جلوگیری کنند و مادامی که قیمت در داخل کانال افزایشی باشد نمی توان در انتظار کاهش قیمت مس بود و شرط شروع ریزش قیمت، خروج رو به پایین قیمت و استقرار معنی‌دار آن در پایین سطوح حمایت ۵۳۶۳ و ۵۳۰۹ دلار/تن است که این سناریو فعلا مورد توجه ما نیست.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن در محدوده خنثی بین ۱۶۲۰ تا ۱۶۳۴ دلار/تن در نوسان باشد تا با شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت مشخص گردد.

امروز بازار بورس فلزات لندن همچنان در روند خنثی/توقف قرار دارد و در انتظار انتشار رویدادهای مهم خبری هستند که امشب از بانک مرکزی آمریکا منتشر خواهد شد.

با این حال در چارت پایین نشانه هایی از کمرنگ شدن حرکت نزولی آلومینیم آلیاژی و شروع حرکت صعودی نیز دیده می شود. همانطور که در چارت پایین مشخص است این محدوده خنثی بین خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی ۱۵۰۶ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) به ۱۶۵۵ (بالاترین سطح روز ۹ سپتامبر) شکل گرفته است.

در حرکت صعودی چنانچه از بالا سطح مقاومت ۱۶۳۴ با قدرت شکسته شود زمینه را برای افزایش به سوی سطح ۱۶۵۵ ایجاد می نماید و در حرکت کاهشی چنانچه سطح حمایت ۱۶۲۰ شکسته شود زمینه را برای کاهش به سوی سطح ۱۵۹۸ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) فراهم می آورد.

تمایلات بازار بیشتر افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی به بالای سطح مقاومت ۱۶۳۴ دلار/تن را نشان می دهد. در هر صورت فعلا تا قبل از خبر بانک مرکزی آمریکا همچنان در روند خنثی قرار داریم و می بایست در انتظار تعیین جهت حرکت بمانیم تا یکی از سطوح فوق با قدرت شکسته شوند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم