تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

دیروز پس از آنکه کمیته بازار آزاد بانک فدرال تصمیم گرفت نرخ بهره بانکی فدرال را بدون تغییر نگاه دارد، اونس طلا به بالاترین سطح ۲ هفته اخیر افزایش یافت و تنها شخصی که رای مخالف این تصمیم داشت جفری.ام.لکر بود که خواهان افزایش ۲۵ واحد به نرخ بهره بانکی فدرال بود. زمان هرگونه افزایش نرخ بهره به بررسی چشم انداز رشد تورم و رشد اقتصادی در بازار کار منوط خواهد بود که اطلاعات آن در آینده منتشر خواهد شد.

با این وجود، کمیته بازار آزاد بانک فدرال (FOMC) تشخیص می دهد که هنوز احتمال کاهش تورم در کوتاه مدت به جهت کاهش بهای انرژی و بهای واردات وجود دارد و در مجموع لحن بیانیه و کنفرانس خبری یلن ریس بانک فدرال در خصوص چشم انداز نرخ بهره ضعیف بود و به همین خاطر ارزش دلار آمریکا در بازارها به کمترین سطح ۳ هفته گذشته کاهش یافت.

قیمت اونس طلا پس از خبر شب گذشته بانک فدرال همچنان در روندی صعودی به حرکت خود ادامه می دهد و این امکان وجود دارد که با شکسته شدن سطح مقاومت ۱۱۳۳ این صعود قدرتمندانه پیش رود.

در نمودار تایم فریم یک ساعته پایین از شب گذشته اونس طلا در تلاش برای شکست مقاومت ۱۱۳۳ است و اگر موفق به عبور قدرتمند از این سطح شود به سوی سطح ۱۱۴۶ افزایش می یابد این در حالی است که در حرکت نزولی تنها شکسته شدن کامل سطح حمایت ۱۱۲۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می تواند منجر به کاهش به سطح ۱۱۱۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) شود که این سناریوی نزولی فعلا مورد توجه نیست و بیشتر برای امروز احتمال آن می رود که از بالا سطح مقاومت ۱۱۳۳ با قدرت شکسته شود.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطوح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۱۰۷۷ (پایین ترین سطح روز ۲۴ جولای) به ۱۱۶۸ (بالاترین سطح روز ۲۱ ا وت) قرار دارند. از دیدگاه تحلیل تکنیکال افزایش های متوالی اونس طلا در طی این دو روز گذشته خود بیانگر پتانسیل افزایش قیمت است.

در نمودار پایین بررسی امواج الیوت نشان می دهد که اونس طلا در موج افزایشی C قرار گرفته است که از توانایی خوبی برای رسیدن به بالای سطح ۱۱۶۸ برخوردار است. بنابراین تا هنگامی که سطح حمایت ۱۱۲۲ با قدرت پایدار است، احتمال ادامه حرکت صعودی وجود داشته و تثبیت کامل قیمت در بالای سطح مقاومت ۱۱۳۳ راه را برای صعود بیشتر تا نرخ ۱۱۴۶ و در ادامه سطح ۱۱۶۸ هموار خواهد کرد.

در هر صورت صعود مجدد اونس طلا به نرخهای بالای ۱۱۲۲ همان اتفاقی بود که پیشتر انتظار آن وجود داشت و بدان اشاره کرده بودم و در حال حاضر اونس طلا همچنان در نزدیکی سطح مقاومت ۱۱۳۳ قرار دارد و این احتمال قویاً وجود دارد که  اگر این سطح با قدرت شکسته شود حرکت افزایشی آن امتداد بیشتری داشته باشد. آیا از بالای سطح مقاومت ۱۱۳۳ خریداران اونس طلا با هدفهای ۱۱۴۶ و ۱۱۶۸ باز خواهند گشت؟ در انتظار تحولات بازار خواهیم بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا