تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن در این حرکت اصلاحی خود در حوالی محدوده ۴۶٫۰۹ تا ۴۵٫۶۳ دلار/بشکه مورد حمایت قرار گیرد که این حرکت را عدم توانایی و قدرت قیمت در شکست سطوح مقاومت ۴۷٫۴۸ و ۴۷٫۷۸ نشان داده است.

براساس آنچه که در نمودار زیر مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج کاهشی ۵۳٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۱۵ جولای) به ۳۷٫۷۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) و خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C تشکیل شده است و طبق نمودار پایین سطوح حمایت نیز به ترتیب بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی قرار دارند.

از این رو اکنون بار دیگر انتظار حرکت قیمت در روندی خنثی را داریم و در این مسیر سطوح مقاومت در حرکت صعودی نرخهای ۴۷٫۴۸ و ۴۷٫۷۸ هستند و در حرکت نزولی نیز سطوح حمایت بر روی نرخهای ۴۶٫۰۹ و ۴۵٫۶۳ تشکیل شده اند.

در حرکت افزایشی چنانچه از بالا سطح مقاومت ۴۷٫۷۸ با قدرت شکسته شود باعث رشد قیمت به سطح ۴۹٫۷۸ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) و چنانچه سطح حمایت ۴۵٫۶۳ با قدرت شکسته شود منجر به کاهش به سطح ۴۳٫۷۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود.

تا هنگامی که قیمت نفت آمریکا یکی از سطوح حرکت خنثی را نشکند، حرکت مابین این سطوح ادامه خواهد داشت و می توان برای امروز دستورات پوزیشن فروش را پایین سطح ۴۵٫۶۳ و دستورات پوزیشن خرید را بالای سطح ۴۷٫۷۸ دلار/بشکه تعیین کرد. بنابراین در حال حاضر، حرکت در روندی خنثی قرار دارد و از این رو، تا زمان شروع یک حرکت مشخص می بایست به انتظار ماند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن مجدد سطح حمایت ۴۸٫۲۸ دلار/بشکه را لمس کند و اگر این سطح با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت به سوی سطح ۴۶٫۸۵ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می شود.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج افزایشی ۴۲٫۲۳ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) به ۵۴٫۳۲ (بالاترین سطح روز ۳۱ اوت) تشکیل شده است که این سطح فعلا جلوی کاهش قیمت به سوی سطح ۴۶٫۸۵ را گرفته است.

در حرکت افزایشی نیز سطح مقاومت قیمت بر روی ۴۹٫۷۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) دیده می شود که اگر از بالا موفق به شکست این سطح شود زمینه را برای صعود به سوی سطح ۵۱٫۴۷ ایجاد می کند. برای امروز شکست محدوده ۵۰٫۳۰ و ۵۰٫۵۰ شکست کامل سطح ۴۹٫۷۰ و هدف افزایشی ۵۱٫۴۷ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) را تایید خواهد کرد.

در نمودار زیر مشاهده می کنید که قیمت نفت برنت دوبار تلاش کرد که از سطح مقاومت ۴۹٫۷۰ عبور کند و خود را بالای این سطح تثبیت کند اما موفق نشد و این بدان معناست که حرکت افزایشی اخیر از سطح ۴۵٫۹۸ (پایین ترین سطح روز ۱۵ سپتامبر) ممکن است به عنوان یک حرکت اصلاحی در نظر گرفته شود.

در حال حاضر قیمت نفت برنت در روندی خنثی به حرکت خود ادامه می دهد تا شاهد شکسته شدن سطح مشخص باشیم و در این مسیر، سطح ۴۹٫۷۰، مقاومت اصلی و در حرکت نزولی، سطح حمایت ۴۸٫۲۸ دلار/بشکه قرار دارد. شکسته شدن یکی از این سطوح می تواند مسیر حرکت را مشخص کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت