تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن در محدوده خنثی ۵۳۰۹ و ۵۴۳۰ دلار/تن در نوسان باشد و شکست یکی از سطوح فوق جهت امروز را مشخص می سازد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این محدوده خنثی مابین خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی c قرار گرفته است که این موج سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۸۵۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) است.

در حرکت صعودی شکسته شدن سطح مقاومت ۵۴۳۰ تاییدی در جهت استمرار موج c به سوی سطح ۵۵۳۸ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) است و این در حالی است که در حرکت افزایشی به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۵۳۰۹ سیگنال فروش به سوی سطح ۵۲۵۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) ایجاد می کند.

از این رو در حال حاضر، قیمت مابین نرخهای ۵۳۰۹ تا ۵۴۳۰ در روندی خنثی محبوس مانده است و شکست یکی از این سطوح پتانسیل ورود معامله گران را دارد.

اگرچه حرکت ۱ ماهه صعودی همچنان در کانال افزایشی پایدار است اما اندک اندک قیمت در حاشیه کانال صعودی خود به حرکت ادامه می دهد و سطح پایین کانال صعودی نرخ ۵۳۰۹ است و از این رو، می بایست ادامه حرکت صعودی را با احتیاط دنبال کرد.

بنابراین قیمت کماکان مابین سطوح ۵۴۳۰ و ۵۳۰۹ در روندی خنثی قرار دارد و تا زمانیکه یکی از این سطوح شکسته نشود، می توان در سطوح بالا در نزدیکی سطح مقاومت ۵۴۳۰ اقدام به فروش و در نرخهای پایین یعنی در نزدیکی سطح حمایت ۵۳۰۹ دلار/تن وارد پوزیشن خرید شد و از این روند خنثی استفاده کرد تا یکی از سطوح فوق با قدرت شکسته شوند و جهت قیمت مس مشخص گردد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سطح ۱۵۹۸ دلار/تن اصلاح کند که این حرکت را عدم شکست سطح مقاومت ۱۶۳۴ نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی ۱۵۰۶ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) به ۱۶۵۵٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۹ سپتامبر) تشکیل شده است.

بررسی امواج الیوت در نمودار تایم فریم یک ساعته نشان می دهد حرکت اصلاحی قیمت آلومینیم آلیاژی در برخورد به این سطح مقاومت ۱۶۳۳ هنوز تکمیل نشده است و این حرکت در سه موج شکل گرفته است.

در نمودار زیر براساس آنچه که دیده می شود تا کنون تنها دو موج آن تکمیل شده است و موج c هم اکنون در حال کاهش قیمت به سوی سطح ۱۵۹۸ است که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی است این در حالی است که اگر از بالا سطح مقاومت ۱۶۳۴ شکسته شود باعث تقویت قیمت به سطح ۱۶۵۵ می شود.

با این حال، تا زمانیکه سطح مقاومت ۱۶۳۴شکسته نشود، همچنان می باید در انتظار ادامه حرکت اصلاحی به سطح ۱۵۹۸ باشیم. از دیدگاه تحلیل تکنیکال به نظر می رسد احتمال شکسته شدن سطح حمایت ۱۵۹۸ و شروع حرکت کاهشی به سطح ۱۵۸۰ بیشتر است.

بنابراین، برای امروز اگر سطح حمایت ۱۵۹۸ با قدرت شکسته شود، احتمال تشکیل حرکت کاهشی قیمت آلومینیم آلیاژی با هدف ۱۵۸۰ دلار/تن وجود دارد که در چارت پایین دیده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم