تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

از هفته گذشته که اونس طلا با انتشار خبر بانک فدرال رزرو آمریکا در خصوص تثبیت نرخ بهره حرکت افزایشی خود را به بالاترین سطح ۳ هفته اخیر آغاز کرد، هنوز هم این حرکت ادامه داشته و تحلیل تکنیکال نیز حاکی از افزایش قیمت به نزدیکی سطح مقاومت ۱۱۴۶ است که برای تایید آن می بایست به بالای سطوح مقاومت ۱۱۴۱ و ۱۱۴۲ ( بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱۱۶۸ به ۱۰۹۸ و سقف ابر ایچیموکوی روزانه) برسد.

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن تا زمانیکه بالای سطح حمایت ۱۱۳۳ قرار دارد به سوی سطح ۱۱۴۶ افزایش یابد که این حرکت را تثبیت قیمت بالای سطح مقاومت ۱۱۳۳ نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۱۰۷۷ (پایین ترین سطح روز ۲۴ جولای) به ۱۱۶۸ (بالاترین سطح روز ۲۱ اوت) تشکیل شده بود که روز جمعه با قدرت شکسته شد و هم اکنون مقاومت بعدی بر روی سطح ۱۱۴۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) قرار دارد.

براساس قواعد تکنیکال در صورت عبور قیمت از یک مقاومت تا سطح بعدی فیبوناچی حرکت خواهد کرد که سطح بعدی مقاومت بر روی سطح ۱۱۴۶ می باشد که بر روی سطح فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی قرار گرفته است.

با این حال با توجه به اظهارات اخیر جان ویلیامز ریس بانک فدرال سان فرانسیسکو و عضو بانک مرکزی آمریکا (FOMC) مبنی بر اینکه احتمال افزایش نرخ بهره در سال جاری هنوز وجود دارد و همچنین از آنجایی که اندیکاتور RSI یک واگرایی کاهشی در نمودار یک ساعته نشان می دهد  احتمال استمرار موج افزایشی به بالای سطح مقاومت ۱۱۴۶ کمی با دشواری هایی همراه است و احتمال اینکه پس از برخورد قیمت به سطح مقاومت ۱۱۴۶ به سطح ۱۱۳۳ برگردد نیز وجود دارد.

در حرکت نزولی تنها شکسته شدن کامل سطح ۱۱۳۳ منجر به برگشت به سوی سطح ۱۱۲۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود. در حال حاضر بدلیل بسته شدن قیمت در بالای سطح ۱۱۳۳ و قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی c خریداران کماکان متمایل به خرید با هدف نزدیکی سطح مقاومت ۱۱۴۶ هستند که در چارت پایین مشخص است.

در تقویم اقتصادی امروز، آمار فروش خانه های موجود آمریکا در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران اعلام خواهد شد و انتظار میرود از رقم قبلی ۵٫۵۹ میلیون واحد به ۵٫۵۰ میلیون واحد تغییر یابد و چند تن از اعضای بانک فدرال رزرو آمریکا بولارد و لکهارت امروز سخنرانی خواهند داشت.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا