تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم تا زمانیکه قیمت آن پایین سطح مقاومت ۴۵٫۶۳ دلار/بشکه قرار دارد، به سوی سطح حمایت ۴۳٫۷۷ کاهش یابد که این حرکت را بررسی سطوح فیبوناچی نشان داده است.

این تجزیه و تحلیل تکنیکال براساس کاهش قیمت از سطح ۵۳٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۱۵ جولای) به ۳۷٫۷۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) در نظر گرفته شده است و این تحولات قیمت نشان می دهد قیمت نفت خام سبک آمریکا از روز ۱۰ سپتامبر بین محدوده خنثی ۴۳٫۷۷ و ۴۷٫۴۸ در نوسان بوده است.

این محدوده خنثی بین خطوط فیبوناچی۳۸٫۲ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی تشکیل شده اند و به باور ما این روند خنثی برای مدتی همچنان ادامه دار خواهد بود. انتظار می رود قیمت مابین نرخهای ۴۳٫۷۷ و ۴۷٫۴۸ همچنان در نوسان خنثی باقی بماند.

اگر حرکت کاهشی ادامه یابد و قیمت به پایین سطح ۴۴٫۲۲ (پایین ترین سطح روز ۱۸ سپتامبر) برسد، پوزیشن های فروش باز خواهند شد. سطح مقاومت قیمت نیز بر روی سطح ۴۵٫۶۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) دیده می شود و اگر از بالا این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود باعث افزایش قیمت به سوی سطح ۴۷٫۴۸ می شود.

در مجموع چنین به نظر می رسد مادامیکه قیمت پایین سطح مقاومت ۴۵٫۶۳ تثبیت شده است فروشندگان کنترل بازار را کاملاً در دست دارند و از این رو، قیمت همچنان به سوی نرخهای پایین یعنی سطح ۴۳٫۷۷ کشیده می شود.

بنابراین همچنان بر این باوریم که روند حرکت کماکان نزولی است و از این رو تحولات قیمت نفت خام سبک آمریکا را با حرکت نزولی با هدف ۴۳٫۷۷ دنبال می کنیم مگر آنکه از بالا سطح مقاومت ۴۵٫۶۳ دلار/بشکه با قدرت شکسته شود که آن وقت می بایست در سناریوی نزولی تجدید نظر کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت در صورتیکه بتواند از سطح مقاومت ۴۶٫۲۸ دلار/بشکه با قدرت عبور کند می تواند تا حدود سطح ۴۹٫۷۰ افزایش یابد این در حالی است در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۴۶٫۸۵ منجر به کاهش قیمت به سوی سطح ۴۵٫۰۸ می شود.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۴۲٫۲۳ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) به ۵۴٫۳۲ (بالاترین سطح روز ۳۱ اوت) تشکیل شده اند که فعلا مانع از ریزش قیمت به سوی سطح ۴۵٫۰۸ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) شده است.

در حرکت نزولی چنانچه قیمت به پایین سطح ۴۶٫۸۵ کاهش یابد سیگنال در جهت از سرگیری روند نزولی آغاز شده از سطح ۵۴٫۳۲ می باشد و این در حالی است که در حرکت افزایشی شکسته شدن سطح مقاومت ۴۸٫۲۸ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن باعث تقویت قیمت به سوی سطح ۴۹٫۷۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود. تا هنگامی که قیمت نفت برنت یکی از سطوح حرکت خنثی را نشکند، حرکت مابین این سطوح ادامه خواهد داشت.

در حال حاضر قیمت نفت برنت دریای شمال در روندی خنثی قرار گرفته و سطوح حمایت و مقاومت می بایست مورد توجه قرار گیرد. در چارت پایین شکسته شدن قیمت در بالای سطح ۴۸٫۲۸ هدف ۴۹٫۷۰ دلار/بشکه را مشخص خواهد کرد.

موضوع دیگری که با توجه به شرایط کنونی بازار های مالی باید مورد توجه قرار گیرد، نوسانات قیمت سهام بر بازار نفت است. بطور سنتی، با افزایش یا کاهش ارزش سهام آمریکا سرمایه گذاران وارد خرید یا فروش نفت می شوند که در این میان نوسانات بازار سهام آمریکا برای تعیین جهت نفت بیشتر مورد اقبال معامله گران است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت