تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سطح ۵۱۴۶ دلار/تن کاهش یابد که این حرکت را در تایم فریم یک ساعته پایین شکسته شدن سطح حمایت ۵۲۵۴ نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی c قرار داشت که شکسته شد و این موج در واقع سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۴۸۵۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) تشکیل شده است. حمایت بعدی قیمت بر روی سطح ۵۱۴۶ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) دیده می شود که انتظار داریم امروز لمس شود.

با توجه به الگوی سقف دو قلوی ایجاد شده در اطراف سطح ۵۴۳۰ انتظار داریم که دیر یا زود قیمت مس حتی تا سطح ۵۰۷۹ کاهش یابد این در حالی است که در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۵۲۵۴ باعث افزایش به سطح ۵۳۰۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود.

اگر قیمت بار دیگر قادر به عبور از سطح مقاومت ۵۳۰۹ شود، آنگاه معامله گران می توانند تا حدی به استمرار حرکت صعودی به سوی سطوح ۵۳۶۲ و ۵۴۳۰ (خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی) امیدوار باشند.

از منظر تحلیل تکنیکال با توجه به فقدان محرّک لازم انتظار نمی رود که برای امروز شاهد شکسته شدن سطح مقاومت ۵۳۰۹ باشیم و در مقابل، نوسانات قیمت منجر به تشکیل حرکت نزولی خواهد شد.

از این رو، می توان برای امروز در انتظار فرود قیمت مس به سطح ۵۱۴۶ بود و استمرار حرکت نزولی و شکسته شدن سطح حمایت ۵۱۴۶ می تواند راه را برای سقوط بیشتر تا نرخ ۵۰۷۹ دلار/تن هموار کند که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۱۶۱۲ دلار/تن را لمس کند و اگر این سطح شکسته شود منجر به کاهش قیمت به سوی سطح ۱۵۹۰ می شود.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی c قرار گرفته است که این موج سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۵۰۶ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این موج موفق به شکست سطح مقاومت ۱۶۴۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) نگردید که این به معنای تکمیل شدن اولین موج اصلاحی است و موج نزولی فعلی ممکن است قیمت را تا سطح ۱۵۹۰ پایین بکشاند.

در چارت پایین سطح مقاومت قیمت آلومینیم آلیاژی نیز بر روی سطح ۱۶۲۵ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) وجود دارد و اگر از بالا این سطح شکسته شود موجب افزایش به سوی سطح ۱۶۴۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود.

عدم توانایی خریداران برای شکستن سطح مقاومت ۱۶۴۷ این گمانه را تقویت می کند که حرکت اصلاحی و نزولی ادامه خواهد داشت و از این رو انتظار داریم که فروشندگان قیمت را تا سطح ۱۶۱۲ و در ادامه سطح ۱۵۹۰ پایین بکشانند.

بنابراین هر چند در حال حاضر حرکت قیمت بین سطوح ۱۶۲۵ و ۱۶۱۱ کماکان در روندی خنثی ادامه داشته اما با عبور قیمت از سطح ۱۶۱۲ هدف بعدی نرخ ۱۵۹۰ خواهد بود. تا هنگامی که سطح مقاومت ۱۶۲۵ پایدار است، احتمال ادامه حرکت کاهشی وجود داشته و تثبیت قیمت در پایین سطح ۱۶۱۱ راه را برای کاهش بیشتر تا نرخهای ۱۶۱۲ و ۱۵۹۰ دلار/تن هموار خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم