تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن همچنان با سطح مقاومت ۱۱۴۱ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱۱۶۸ به ۱۰۹۸) مواجه شود و تنها در صورتیکه این سطح شکسته شود باعث تقویت قیمت به سوی سطح ۱۱۵۲ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می شود در غیر این صورت به سطح ۱۱۲۵ اصلاح خواهد کرد.

دیروز سخنان اعضای بانک مرکزی آمریکا و تاکید آنها بر لزوم افزایش نرخ بهره در سال جاری و تقویت ایندکس دلار آمریکا و شاخصهای سهام مانع از شکست سطح مقاومت ۱۱۴۱ گردید و این مساله احتمالا باعث برگشت و اصلاح قیمت به نزدیکی سطح ۱۱۲۵ خواهد شد و چنانچه این سطح نیز شکسته شود منجر به کاهش به ۱۱۱۴ می شود.

در نمودار زیر مشخص است قیمت به پایین سطح حمایت ۱۱۳۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) برگشته است و اگر امروز بتواند به زیر سطح ۱۱۲۹ (پایین ترین سطح ۲۱ سپتامبر) برسد باعث کاهش قیمت به سطح ۱۱۲۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود و اگر این سطح ۱۱۲۵ نیز شکسته شود منجر به کاهش به ۱۱۱۴ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می شود.

در حال حاضر، حرکت اونس طلا در روندی خنثی قرار دارد و از این رو، تا زمان شروع یک حرکت مشخص، می بایست به انتظار ماند. امروز در تقویم اقتصادی خبر خاصی منتشر نمی شود و تنها ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران آمار صنعتی ریچیموند آمریکا اعلام می شود که تاثیر چندانی بر بازار نخواهد داشت.

پس از سخنرانی چند تن از اعضای بانک فدرال رزرو آمریکا (ویلیامز، بولارد و لکهارت) در خصوص افزایش نرخ بهره ، بازار را هم اکنون به انتظار سخنان روز پنجشنبه یلن ریس بانک مرکزی آمریکا نگاه داشته است. در حال حاضر سطح مقاومت ۱۱۴۱ مستحکم است و همانطور که اشاره کردیم باید از این سطح با قدرت عبور کند تا به سوی سطوح ۱۱۴۶ و ۱۱۵۲ افزایش یابد.

با نگاهی به اندیکاتورها در تحلیل تکنیکال اونس طلا و بررسی آن پس از برخورد قیمت به سطح مقاومت ۱۱۴۱ به راحتی می توان متوجه کم شدن قدرت صعود شده و اندکی محتاطانه و با دقت نسبت به خروج از خرید تصمیم گرفت تا پس از شکست این سطح دوباره وارد موقعیت خرید شد.

شواهد نموداری درباره تحلیل تکنیکال اونس طلا، یک باند مهم را در فاصله ۱۱۴۱ و ۱۱۴۲ نشان می‌دهد که شکستن این باند به سمت بالا اندکی سخت به نظر می‌رسد اما عبور رو به بالای قیمت از این باند هنوز محتمل است و قیمت با در جا زندن حوالی سطح حمایت ۱۱۳۳ اگر به بالای سطوح ۱۱۴۱ و ۱۱۴۳ برسد ممکن است بتواند به سطوح بالاتر ۱۱۴۶ و ۱۱۵۲ برسد.

اما حالت ریزش به پائین قیمت ۱۱۲۹ منجر به موج اصلاحی تا قیمت ۱۱۲۵ خواهد شد. چنانکه قیمت از این سطح عبور کند، هدف بعدی سطح ۱۱۱۴ خواهد بود. در نمودار یک ساعته پایین قیمت جهانی اونس طلا به حرکت تکنیکی خود ادامه می دهد و همچنان با پتانسیل بالا در انتظار سخنرانی یلن روز پنجشنبه باقی بماند. باید منتظر ماند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا