تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن با توجه به اینکه به پایین سطح ۴۶٫۰۹ دلار/بشکه کاهش یافته است دوباره ریزش کند و به سوی سطح ۴۵٫۰۵ کاهش یابد که این موضوع را عدم توانایی قیمت در شکست سطح مقاومت ۴۶٫۷۱ تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی قرار دارد که این چرخه از سطح ۳۷٫۷۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) شکل گرفته است.

در نمودار پایین مقاومت بعدی بر روی سطح ۴۷٫۷۸ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) دیده می شود که تنها به شرط شکسته شدن سطح ۴۶٫۷۱ (بالاترین سطح روز ۲۱ سپتامبر) باعث رسیدن قیمت به سطح ۴۷٫۷۸ می شود.

فعلا قیمت نفت خام سبک آمریکا درگیر مقاومتها و ساپورتهای متعددی در اطراف خود می باشد که شروع روند جدید آن مستلزم رهائی از این سطوح مقاومت و حمایت است. در حال حاضر قیمتهای ۴۵٫۰۹ و ۴۴٫۱۷ و ۴۳٫۳۶ برای نفت اهمیت زیادی دارند. امروز با توجه به اینکه اخبار چندانی در تقویم اقتصادی دیده نمی شود، عمده توجه معامله گران نفت به شرایط بازار سهام و سطوح تکنیکال خواهد بود.

از این رو برای امروز می توان با شکسته شدن سطح حمایت ۴۶٫۰۹ اقدام به فروش نفت کرد و هدف را رسیدن قیمت به سطح ۴۵٫۰۵ تعیین نمود و به باور ما، هنوز هم سناریوی اصلی، استمرار حرکت نزولی است و سقوط قیمت نفت خام سبک آمریکا تا سطح ۴۵٫۰۸ دلار/بشکه خواهد بود که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن در صورتیکه بتواند از سطح مقاومت ۴۸٫۹۶ دلار/بشکه عبور کند به سوی سطح ۴۹٫۷۰ افزایش یابد. همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت ۴۸٫۹۶ مماس با خط روند نزولی رسم شده از سطح ۵۴٫۳۲ (بالاترین سطح روز ۳۱ اوت) است.

در حال حاضر قیمت در نزدیکی سطح مقاومت ۴۸٫۲۸ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) قرار دارد که روز گذشته شکسته شد و برای امروز چنانچه قیمت به بالای سطح ۴۸٫۹۶ برسد نشاندهنده شکست کامل سطح مقاومت ۴۸٫۲۸ است که می تواند هدف افزایشی ۴۹٫۷۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) را نمایان سازد.

صعود روز گذشته قیمت بیانگر ادامه سیر افزایشی قیمت در موج c است با این حال برای استمرار این موج لازم است که قیمت به بالای سطح ۴۸٫۹۶ دست یابد تا بتواند به هدف ۴۹٫۷۰ برسد. در حرکت نزولی نیز چنانچه قیمت به پایین سطح ۴۸٫۲۸ برسد و حداقل کندل دو ساعته پایین آن بسته شود سیگنال فروش به سوی سطح حمایت ۴۶٫۸۵ صادر می کند.

بطور کلی برای امروز معامله گران اقدام به فروش در محدوده های پایین سطح ۴۸٫۲۸ به شرط تثبیت دو ساعته با هدف ۴۶٫۸۵ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) خواهند کرد و اگر از بالا نیز سطح مقاومت ۴۸٫۹۶ شکسته شود اقدام به خرید با هدف ۴۹٫۷۰ می کنند.

امروز اخبار چندانی در بازار منتشر نمی شود و از این رو، عمده توجه به وضعیت بازارهای سهام و سطوح تکنیکال است و مادامیکه قیمت نفت برنت پایین خط روند نزولی رسم شده تثبیت شده است، احتمال کاهش قیمت به سوی سطح ۴۶٫۸۵ وجود دارد.

بنابراین اکنون باید استراتژی فروش را بکار بگیریم مگر آنکه از بالا سطح مقاومت ۴۸٫۹۶ دلار/بشکه با قدرت شکسته شود و شرط لازم برای صعودی شدن روند خروج رو به بالای قیمت نفت برنت دریای شمال از خط روند رسم شده در نمودار پایین می باشد که مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

 نفت برنت