تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سطح ۵۱۸۷ دلار/تن سقوط کند که این حرکت را شکسته شدن سطح حمایت ۵۲۵۴ تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی c قرار داشت که دیروز با قدرت شکسته شد و در واقع از دیدگاه تحلیل تکنیکال این موج سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۸۵۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) قلمداد می شود و این موج نزولی در حال کاهش قیمت مس به سوی سطح حمایت ۵۱۸۷ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) است.

در چارت تایم فریم یک ساعته پایین به وضوح مشخص است که الگوی سقف دو قلوی که در اطراف سطح مقاومت ۵۴۳۰ ساخته شده کم و بیش تایید شده است که هدف نزولی ۵۰۷۹ را نشانه گرفته است که دیروز نیز بدان اشاره کردیم.

لازم به ذکر است سطح مقاومت قیمت مس امروز نیز بر روی سطح ۵۳۰۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) و اگر از بالا به هر دلیلی این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود باعث رسیدن قیمت به سطح ۵۳۶۳ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می شود.

برای امروز چنانچه انرژی لازم و کافی در کوتاه مدت برای کاهش قیمت مس به سطح ۵۱۸۷ مهیا شود، آنگاه قیمت مس در مسیر رسیدن به اهداف و نقاط پایین تر در سطوح ۵۱۴۶ و ۵۰۷۹ قرار خواهد گرفت که در چارت پایین به وضوح دیده می شود.

بنابراین همانطور که در چارت پایین مشاهده می کنید رای امروز اگر سطح حمایت ۵۱۸۷ شکسته شود، می باید به انتظار تسریع حرکت نزولی و رسیدن قیمت مس به نرخهای ۵۱۴۶ و ۵۰۷۹ دلار/تن باشیم که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۱۶۱۲ دلار/تن را بشکند و به سوی سطح ۱۵۹۰ کاهش یابد.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی c قرار دارد که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۵۰۶ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) می باشد.

همانطور که در چارت پایین مشخص است حرکت اصلاحی که قبلا در برخورد به سطح حمایت ۱۶۱۲ اتفاق افتاده بود دوباره به نرخهای پایین برگشته است و این به معنای آن است که سطح حمایت ۱۶۱۲ دیر یا زود با قدرت شکسته خواهد شد و به سوی سطح ۱۵۹۰ کاهش می یابد.

در حرکت صعودی برای امروز سطح مقاومت قیمت بر روی سطح ۱۶۲۵ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) قرار دارد که اگر از بالا با قدرت شکسته شود موجب تایید استمرار روند افزایشی قیمت در موج c به سوی سطح ۱۶۴۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود.

در حال حاضر قیمت در نزدیکی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی قرار دارد و در تایم فریم یک ساعته همچنان در نواحی زیر سطح مقاومت ۱۶۲۵ در نوسان است و اندیکاتورهای تکنیکال و بررسی سطوح فیبوناچی فعلا دلالت بر نزولی بودن قیمت دارد.

براساس آنچه که در نمودار زیر مشخص است قیمت در حال حاضر در نزدیکی سطح ۱۴٫۶ درصدی فیبوناچی قرار دارد و احتمالا امروز بتواند از این سطح عبور کند که این عبور می تواند باعث کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح ۱۵۹۰ دلار/تن شود که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم