تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم در صورتیکه قیمت بتواند از سطح ۱۱۲۱ عبور کند تا سطح ۱۱۱۴ کاهش یابد و چشم انداز حرکت اونس طلا پس از شکست سطح ۱۱۳۳ فعلا به کاهشی تبدیل شده است و در این مسیر هدف رسیدن قیمت به نرخ ۱۱۱۴ از طریق عبور از سطح ۱۱۲۱ است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است قیمت اونس طلا هم اکنون در نزدیکی سطح ۱۱۲۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) در نوسان است و برای اینکه از شکست این سطح مطمئن شویم لازم است که قیمت به پایین سطح ۱۱۲۱ (پایین ترین سطح روز ۲۲ سپتامبر) کاهش یابد.

در صورت تثبیت کامل قیمت در پایین این سطح بازگشت قدرتمند حرکت کاهشی تایید شده و راه برای کاهش تا هدف ۱۱۱۴ هموار خواهد شد و سقوط قیمت به زیر این سطح نیز حرکت قیمت را نزولی خواهد کرد و بی شک فشار اخیر بر اونس طلا و حرکت نزولی آن، نماد مشخص و بازتاب سخنرانی اخیر مقامات بانک فدرال رزرو آمریکا در خصوص افزایش نرخ بهره در اواخر سال جاری است.

در حرکت افزایشی نیز سطوح مقاومت ۱۱۳۳ و ۱۱۳۶ بسیار مستحکم و مقاوم هستند و برای امروز حرکت اونس طلا تنها در بالای این سطوح صعودی است و زمینه ساز افزایش تا سطوح ۱۱۴۱ و ۱۱۴۲ در کوتاه مدت را فراهم خواهد ساخت. متن بیانیه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) که هفته گذشته منتشر شد، هر چند موضع قبلی مبنی بر احتمال افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا را به عقب راند و باعث رشد قیمت اونس طلا به سطح ۱۱۴۱ شد اما بعد از آن با اظهارات چند تن از مقامات بانک فدرال زمزمه هایی برای افزایش نرخ بهره نیز مطرح گردید که تا این لحظه باعث کاهش اونس طلا شده است.

اندیکاتورهای تکنیکی میل قیمت به کاهش را نشان میدهد و با وقوع احتمالی این حالت قیمت به سمت نقاط پایین تر ۱۱۲۱ هدایت خواهد شد و برای امروز سطح ۱۱۲۱ سرنوشت اونس طلا را تعیین خواهد کرد و در صورت شکسته شدن این سطح حرکت نزولی اونس طلا با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت.

از آنجایی که شاخص دلار آمریکا (DXY) رو به افزایش است و به بالاترین حد از روز ۴ سپتامبر به این سو رسیده است، احتمال شکست سطح ۱۱۲۱ برای اونس طلا وجود دارد و هم اکنون %۶۰ از اقتصادانان برجسته دنیا انتظار دارند تا بانک فدرال رزرو آمریکا در ماه دسامبر اقدام به افزایش نرخ بهره نماید و این مساله پس از سخنان اخیر چند تن از اعضای بانک فدرال رزرو آمریکا علت اصلی کاهش قیمت اونس طلا به پایین سطح ۱۱۲۵بوده است.

بنابراین برای امروز شکسته شدن هر یک از این سطوح ۱۱۲۱ و ۱۱۳۳ می تواند جهت حرکت بازار را مشخص کند. امروز خبر خاصی در تقویم اقتصادی آمریکا منتشر نمی شود و این هفته، توجه عمده بازار به سخنرانی روز پنجشنبه یلن ریس بانک فدرال رزرو آمریکا برای سرنوشت نرخ بهره بانکی آمریکا است که بر نوسانات اونس طلا قطعا تاثیرگذار خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا